Gå til innhold

Noen som har begynt med smaksprøver?


velsignet med to

Anbefalte innlegg

Vi prøvde å gi gullet banan i dag, og det fallt i god smak det! :) Sprella rundt etterpå og kikka etter mer hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har prøvd banan, fruktdessert og grøt. prøvde alt i en uke før vi prøvde noe nytt. fruktdesserten tror jeg blei litt syrlig for han, men banan likte han og grøten går ned på høykant. så den likte han. sitter å smiler og prater, veldig fornøyd og blid når vi lager i stand maten. virker som han gleder seg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har gitt han smaksprøver å grøt en god stund nå egentlig... han syns det er nammis:) hehe. men foretrekker pupp virker det som... vi har gitt han grøt på kvelden.. (mais/ris grøt)

 

ellers har vi prøvd sviskermos, og div fruktpure (4 mdn glass)... noen av de syntes han var sur, men:) hehe... '

 

Har også noen ganger avkjølt vann (kokt først) og latt han smake... det syns han faktisk er kjempe godt=)

 

syns foreløpig det er mest praktisk med pupp, men greit å la han smake litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa fikk sutte litt på en pærebit for et par dager siden. Det likte hun, men jeg skal vente med disse smaksprøvene til hun er 6 mndr, tenker jeg :o)

 

Forresten, Siv, gul melon.... mener du honningmelon?

Barn skal ikke ha honning før de er over 1 år pga noe allergi-greier. Vet ikke om det gjelder honningmelon også, men tror jeg ville sjekket det før jeg hadde servert mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate

Ja, var honningmelon jeg mente. Grunnen til at barn ikke skal ha honning, er pga sporer i selve honningen som kan utvikle seg til skumle bakterier i tarmene til små babyer. Det har ingenting med honningmelon å gjøre (heldigvis)!!

 

Vi venter også med å introdusere mere "mat" fordi vi reiser til Thailand når mini er 5 mnd og da er det enklest å fullamme ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emma har fått smake litt banan, potet og litt sånn fruktpurè. og smattet litt på eple. hun syns det er spennende, og følger med når vi spiser, tigger rett og slett ;)

tenkte jeg skulle kjøpe meg sånn babyfeeder, det virker kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var bra, for honningmelon er jo knallgodt og glimrende å ha i feederen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...