Gå til innhold

Tror ikke jeg vil ha brudepike/brudesvenn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg føler liksom at det er "obligatorisk" å ha det, spesielt ettersom vi har barn sammen...

vet ikke hva jeg vil jeg....

Barna skal selvfølgelig være med hele dagen, og middagen. :)

Skal alle ha brudepike/brudesvenn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann! du må gjøre det du selv føler er rett, jeg har vært i mange bryllup der det ikke var brudepiker/brudesvenn!

vi skal heller ikke ha det i vårt bryllup, pga vi kjenner ingen barn i den "rette" alderen.....jenta vår er ikke fylt året ennå når vi gifter oss og niesene/nevøene våre er enten for store eller for små! synes ikke det er så farlig, er jo søtt med brudesvenn/brudepiker, men er jo ikke noe krise å ikke ha det heller! er nok ingen som reagerer på det! :)

lykke til med det du bestemmer deg for! :)

Skrevet

Takk for svar... :)

Sambo har en datter fra tidligere, og hun kommer til å være 12 år før vi gifter oss... Synes hun blir litt for stor til å være brudepike egentlig... Mini kommer til å være 5 år. Ganske pasende alder sann sett, men jeg vet ikke helt....

Har fortsatt litt tid til å bestemme meg på da.

Litt redd jenta til sambo blir fryktelig skuffet dersom hun ikke får vare brudepike, men det går vel over....

Skrevet

Stedatteren min har mast om å få være brudepike fra hun var 5.. hun er 10 når bryllupet finner sted.

For meg har det hele tiden vært en selvfølge at hun skal få lov til å være brudepike. Jeg vil at hun skal få ta del i det hele, dessuten fikk jeg selv aldri oppleve det å være brudepike. Drømte masse om det...hele oppveksten.

Mitt dilemma er at jeg har tre nieser til.. de vil også være brudepike.. I tillegg har jeg en sønn på 2,5 år. Phu det kan se ut som om vi blir litt av en gjeng opp til alteret.

Den ene niesen min er 12 år, men jeg har altså ikke hjerte til å se nei selv om hun er stor. Det er jo ikke barnas skyld at samboeren min ventet så lenge med å fri :-)

Men tilbake til ditt dilemma - du velger selv om du vil ha brudepiker eller ei. det letteste er å velge det helt bort og ikke måtte velge ut noen slik jeg kanskje må.

Jeg har giftet meg før - for over 15 år siden. den gang hadde jeg ikke brukepiker. Ingen reagerte negativ på det. da var jeg ikke så opptatt av barn. Nå derimot er det mer riktig for meg da jeg elsker barn i alle aldre :-) det er liksom noe helt sentralt i livet mitt, derfor velger jeg å ha de med i bryllupet.

Lykke til, stol på din egen magefølelse! Ingen kan bestemme for deg- det er ditt bryllup og din kommende manns selvfølgelig :-)

Skrevet

Jeg/vi har altfor mange nieser og nevøer i alle aldre (fra 1 år til 19 år), så hvis vi skal ha noen så blir det kun våre egne barn/hans barn.

Det er ikke snakk om å ekskludere noen på noen som helst måte, og alle barna er hjertlig velkomne i bryllupet. Er bare i tvil om jeg vil ha brudepiker/brudesvenn...

Skrevet

Hei igjen.

Hvis du er i tvil - så kjenn på magefølelsen.

Når man går opp kirkegulvet med brudesvenn/pike må man regne med at oppmerksomheten deles med nettop disse.

For noen er det riktig og trygt..for andre blir det helt feil.

Kjenn etter hva som er rett for deg.

All oppmerksomheten og kontroll over den - eller delt oppmerksomhet om litt mindre kotroll. Skjønt de fleste brudepiker/svenner oppfører seg bra under en vielse da.

Det som er bra er at du kan velge helt selv :-)

Lykke til

Skrevet

Vi har ingen barn selv, og kjenner heller ingen barn i rett alder - ergo har vi heller ikke brudepiker eller svenner. Vi skal heller ikke ha barn som gjester i bryllupet.

Skrevet

Selfølgelig må du ikke ha det.

Jeg hadde ikke reagert på om noen ikke hadde brudepiker/svenner.

Jeg vet at jeg vil ha det. Er vell nesten det eneste jeg har bestemt meg for når det gjelder bryllupet. Men det er fordi jeg vil prøve å ta bort litt av oppmerksomheten på meg selv... Er ikke så kjempe glad for å være midtpunkt.. Så syns jeg der er så sjarmerende med noen småtroll som løsner litt på stemningen. :)

Men dette velger du og din mann helt selv.

Lykke til med den store dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...