frøydis m/ 4 Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Har fått ordnet med gradert uttak av fødselspengene så denne uka begynte jeg å jobbe 10 %. Det blir ca 4 timer i uka, så det er ikke mye, men jeg syns det er kjekt å kunne holde litt kontakt både med kollegaene og med faget. Foreløpig er jeg innom og tar med meg jobb hjem, så kan jeg sitte og holde på når lillevennen sover om dagen. Senere kan jeg kanskje heller ta en ettermiddag eller noe og så kan farmor få trille og passe noen timer, for det hadde hun lyst til sa hun. Det ble jeg litt glad for å høre for når de andre har vært små har hun vært så opptatt at hun bare passet de når vi spurte henne om det gikk an. Farmor er blitt alene siden den gang og nå tror jeg at hun har bedre tid og savner noen småtroll rundt seg. Og dessuten er det ikke flere små barnebarn nå slik som det var når de andre var små. Det er slett ikke dumt å få barn litt sent i livet :-)
Maud Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Å jobbe litt høres ikke så verst ut. Din minste er omtrent som min, stemmer ikke det? Minstesnupp er født i november. Deilig med besteforeldre som har tid. Min mor jobber heldigvis ikke og er tilgjengelig som barnevakt titt og ofte. Både hun og gutta setter stor pris på å være sammen, jeg antar at det kommer til å gjelde minstesnupp også.
frøydis m/ 4 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 Lillevennen her er tre måneder nå, så de er nokså like store. Det var så deilig når jeg fikk ordne det slik at jeg kunne ta noe av jobben med meg hjem for da kan jeg passe det til uten at det går utover hverken de store eller de små... Og så trives jeg så godt at det føltes litt mye å holde seg helt borte nesten et helt år, samtidig som jeg absolutt ønsker å være hjemme med lillevennen og nyte dette friåret jeg "plutselig" fikk mulighet til :-) Dette med gradert uttak som er så fleksibelt , syns jeg er bra med dagens permisjonsordning,- derfor er jeg ganske skeptisk til denne tredelingen som diskuteres nå,- som skal tres nedover oss enten vi ønsker eller ikke.
Plutseliten :) Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Så flott at dette er en ordning som er til det beste for alle parter Det å kunne kombinere litt voksentid og holde seg oppdatert på jobb,samtidig at besteforeldre får slippe til å kose seg med barnebarna.
Karomamma Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Dette hørtes veldig praktisk ut, Frøydis!! Fint både for deg, farmor og mini Jeg skulle ønske at jeg hadde tatt tidskonto selv... Vi er i hvert fall heldige her i landet som har gode ordninger, det er helt sikkert!! Lykke til med gjeninntreden på jobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå