Kakeåndsen Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Vesla er 2 år og er ganske flink til å snakke. Hun går i barnehage, og er stort sett ei blid og ganske medgjørlig jente som ikke finner på mye "tull". Hun har gått i barnehagen i snart halvannet år, og med unntak av en periode rett etter at søsteren ble født har hun bare løpt inn og begynt og leke når hun blir levert. Men etter nyttår har hun slått seg vrang flere morgener etter at vi har kommet dit, og grått og ikke ville være igjen. Det gikk etterhvert opp for meg at dette er når x har tidligvakt og er der alene volsen når vi kommer. Så en morgen vi sitter og spiser frokost sier vesla følgende:"Hvor er x" Jeg svarer at hun enten er hjemme eller i barnehagen. Da kommer det fra lille vennen:" jeg håper hu er hjemme, hu ikke snill!" Etter dette har ikke x vært på tidlig vakt når vi har kommet og det har gått veldig greit. I dag var det derimot x som tok i mot, og vesla strittet i mot nok en gang. Hele jenta "skyer" over. I dag kom vi så sent at det var flere voksne der, så da jeg hadde fulgt vesla inn og funnet ei dukke til henne var det greit at jeg gikk. Uansett, jeg sitter med en litt ekkel smak i munnen siden det er så tydelig at vesla misliker x. Hva ville dere gjort?
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Hmm, ikke lett... Tror jeg hadde bedt om å få en samtale med ped. leder på avdelingen, og lagt saken frem litt "innpakket".
trillemamma Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Ta deg en prat med avdelingsleder, evt. styreren i barnehagen. Det skal jo ikke være sånn.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Hun reagerer jo veldig på denne personen, og det er vel ikke normalt når det kun er en person barnet ikke liker(?). Får nesten intrykk av at denne ansatte har skremt barne ditt, siden hun er så voldsomt redd for henne. Kansje du burde ta en prat med sjefen i barnehagen? Hvertfall fortelle hvordan det ligger ann, og hvordan barnet ditt reagerer på denne personen. Kan jo ikke være verken sundt eller godt for ungen og være så hysterisk redd for en person som tross alt skal passe henne mange timer hver dag.
jordbær mathilda Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Hdde spurt x jeg, om hvordan det går når du har gått. Vi har hatt tillfeller i barnehagen at enkelte barn ikke vil til meg eller kollegaen. Men så fort mamma eller pappa har gått har det vært greit. Men jeg har altid snakket åpent med foreldrene hvis det har vært meg det gjalt. Kan jo være greit og ta det opp med den det gjeller først og høre hva hun mener og føler om saken.
Kakeåndsen Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg hadde bestemt meg for å se an en leveringssituasjon til før jeg snakket med ped. leder. Den kom jo i dag, så da får jeg vel be om en liten prat. Greit å høre at dere andre ville gjort det samme....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå