Gå til innhold

Dere med engangslinser....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge greier dere å ha dem inni??

Jeg kjøpte meg det idag og har haft dem i siden lunsj engang ca. Nå begynner jeg å føle meg sliten i øynene. Er det pga uvanen tru eller er det litt begrenset hvor lenge det er behagelig å ha på engangslinser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok pga at det er uvant vil jeg tro.

Jeg har på linsene fra jeg står opp til jeg legger meg uten å merke de eller bli tørr.

 

Blir det ikke bedre bør du prøve et annet merke;)Jeg har brukt Daylis (skrives ikke sånn men..) hele tiden.

 

 

Skrevet

Det er sikkert bare uvant, tenkerjeg. Jeg kan ha på meg linsene i 12-14 timer før jeg tar dem ut.

Gjest irismor
Skrevet

Jeg bruker de fra jeg står opp til jeg legger meg. Sånn ca 16 timer tenker jeg.

Hvis du ikke er vant til å bruke linser så er det vel en tilvenningsperiode.

Men det er veldig forskjell på linsetypene også.

Skrevet

Det er fordi det er uvant. Jeg går med de hele dagen, og har til og med hatt de på i halvannet døgn... ikke å anbefale! ;)

Skrevet

Hele dagen. Bruker briller kanskje fem minutter daglig, ellers linser. Greit med en flaske tåreerstatning om man skal jobbe lenge foran data, siden det er lett å glemme blinkinga da.

Skrevet

Ok takk :o)

 

Jeg bruker daylies, og har aldrig brukt linser før.

Da venner jeg meg nok :o))

Skrevet

Dailies er blant de dårligste, visstnok. Brukte dem en stund, ble tørr, bytta merke, mye bedre. Ble noen kroner dyrere, men ikke voldsomt.

Skrevet

Hvis du aldri har brukt linser før så bør du ikke bruke dem hele dagen i begynnelsen. 3-4timer første dag og så øke med 2timer hver dag er fornuftig og kjennes det ikke bra ut, så ta ut linsene. Har du fått dem tilpasset hos optiker? Hvis du har det og det kjennes veldig ubehagelig ut bør du ta kontakt med optikeren. Hvis du ikke har fått dem tilpasset av optiker, bør du ta kontakt med optiker for å se om du i det hele tatt bør bruke linser og om de du bruker er de riktige linsene for deg.

 

Og man bør helst bruker briller en stund hver dag også, helst en halvtime om morgenen og et par timer på kvelden, eller motsatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...