Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Hvor fort skjedde ting etter første blødning? Jeg har blødd jevnt og trutt i hele dag, men har ingen smerter. Går liksom bare å venter på at ting skal skje... Noen med erfaring som kan dele? (jeg er 8 uker på vei)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Det er to år siden jeg hadde en sa. Begynte først med småblødninger. Holdt vel på sånn i ca 3 dager. Så begynte jeg å blø som en vanlig mens, og da tok det ikke langt tid før alt kom ut. Kanskje 1døgn, etter at jeg begynte og blød ordentlig. Samtidig hadde jeg helt forferdlige menssmerter.. Men er jo de som ikke merker noen ting heller. Var også rundt 8 uker på vei da det skjedde. Husk at det ikke trenger å være en sa da, blødde også i dette svangerskapet med gutten min, ikke riktig så mye. Men begynte akkurat likt som med sa'en
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Hadde en SA ca 2 mnd før jeg ble gravid på ny. Begynte så smått og blø tidlig på morgenen, så bare økte det utover dagen\kvelden.. Blødde vell i en uke... Var ca 8 uker på vei. Her var det så ille at bare jeg trykka litt, bobla det ut.. Grusomt!! Trengte heldigvis ikke å gå til utskrapning, siden kroppen klarte og støte ut alt sammen...
2 tette - med flette Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jeg blødde i et par dager før det skjedde.. Var ikke så mye jeg blødde før alt bare fosset ut! Det kan være greit å ringe en lege for å få ul slik at de kan finne ut om det er sa eller om det er morkaken som ligger foran e.l. Det er mye som kan gjøre at det blør, så trenger jo ikke være en sa Jeg blødde sist gang i begynnelsen også, litt friskt blod, men det gikk bra den gangen for det Lykke til da, er ikke noe gøy å gå sånn !
mumimammaen Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Je hadde SA for snart 2år siden. je hadde småblødninger (lyserosa/brunt) blødde sånn i 4dager. da dro je til legen. je ble sendt til sykehuset. der tok de UL. da hadde fosteret vart dødt en stund. je var 12 uker på vei. de sa fosteret så ut til å være på str med ett foster på 7uker. je hadde ikke vondt eller noe. fikk valget om å dra hjem å la fosteret komme ut av seg selv, dra hjem å komme tilbake dagen etter for å fjerne det eller fjerne det der og da. da valgte je å fjerne det med en gang. je fikk narkose. je var på Gjøvik sykehus. der var de ålreite og forståelsesfulle. men det er jo ikke sikkert det er noe galt med fosteret ditt. ring til legevakten å hør om du kan komme. så du slipper gå å engste deg. lykke til. får håpe alt er bra med den lille.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg fikk små blødninger en onsdag morgen, fortsatte å blø litt frem til fredag kveld, da jeg fikk intense menssmerter og blødde ganske mye. Lørdagen hadde jeg time hos privat gyn til UL, fordi sekretæren hos fastlegen min nektet å gi meg en akutt-time pga dette, og han sendte meg videre til sykehuset for utskraping. Legen der mente resten ville komme ut av seg selv, så jeg ble sendt hjem igjen, og det tok over en uke før blødningene ga seg. Legen på sykehuset sa at hvis jeg hadde ringt rett dit (gynekologisk poliklinikk, siden det var så tidlig i svangerskapet) og forklart situasjonen ville de tatt meg rett inn dit til UL uten henvisning fra lege, siden jeg ikke fikk komme inn hos fastlegen. Jeg kunne derfor ha spart tusenlappen jeg brukte på privat UL hvis jeg hadde visst det på forhånd. Jeg synes forøvrig det var utrolig trist å oppleve mens det sto på (hadde brukt lang tid på å bli gravid), men ble gravid igjen på første forsøk etter det, og da var SA'en nesten glemt, bortsett fra at jeg tok en privat UL i uke 12 for å forsikre meg om at alt var i orden før jeg fortalte det til alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå