Gå til innhold

Bør vi boikotte Nestlè ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja så absolutt!!!

Skrevet

Er du ikke vel bevart? Det er jo de som har lion sjokoladen......

Skrevet

Ifølge UNICEF dør mer enn 3 500 spebarn hver dag eller 1 million i året fordi de ikke blir ammet. Nestlè bryter WHO-koden når det gjelder markedsføring av barnematprodukter og spesielt morsmelkerstatning i den tredje verden.

De gir bl.a. gratis morsmelkerstatning på sykehuset. Foreldrene vil gjerne at babyen deres skal se like blid og rund ut som barnet på reklamen og tar vel i mot gaven. Når de kommer hjem må de selv betale for den dyre erstatningen og kompenserer den høye prisen med å spe ut pulveret med mer vann enn tilrådelig. Bruksanvisningen er ofte på engelsk som mange ikke behersker, noe som fører til feildosering.

Mangel på brensel og rent vann fører til lite vasking av flasker og at vannet ikke blir kokt. Mødre mangler også den naturlige prevensjonen ammingen gir, og blir raskt gravid igjen. Barna blir underernært og infeksjonsfaren er stor. Dette fører til diarè og uttørking, den største barnedødligheten.

Nestlè har mange produkter, ikke bare barnemat. Noen av dem finner du her. Gjør et bevisst valg og kjøp alternativt!

kjekt med litt info også :P

Skrevet

Sånn egentlig ... bør vi vel boikotte stort sett det som finnes av multinasjonale storselskaper. Vil anta 90% har plenty av svin på skogen.

Men det gidder vi jo ikke. Komfort, må vite.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. De er veldig flinke på kundebehandling, MYE hyggeligere enn Tine.

Skrevet

Alle er det vel kanskje vanskelig å boikotte. Men det går fint an å velge seg ut noe og gjøre hva man kan der.

Nestle er vanskelige å boikotte fordi de har et så vanvittig stor marked og eier så mange produkter og selskaper. Men å boikotte i den månn man klarer er bedre en å la det være.

Skrevet

Og after eight, den beste godisen som finnes!

Skrevet

JA!

Jeg boikotter!

Så bra at det kom enda en tråd om dette:)

Nestle står bak/er kjøpt inn i: Nestlè, nestea, nescafe, loreal, diplom is, helena rubinstein, maggi, the body shop osv osv

Står noe på wikipedia.

Skrevet

Jeg ØNSKER virkelig ikke å boikotte nestle! De har vært så flinke mht service og det setter jeg pris på. Har jeg valget mellom nestle og noe annet, velger jeg nestle.

Skrevet

Kommer jo an på hva man erstatter med. Om man boikotter Nestlé f.eks til fordel for noen som er like ille, men mindre kjent, så er man jo like langt.

Skrevet

Helt klart , men jeg mener nå fortsatt at å velge seg ut noe man brenner for er bedre en å leve med skygglapper for alt.

Skrevet

Ja, pila, der har du rett. Man kan liksom ikke klage over hvor ille nestle er også ta seg en cola. Konsekvent må man være, og det er jeg.

Nestle kan være så behjelpelige de bare vil, men sålenge de _faktisk_ har _skyld_ i at så mange babyer dør, så ØNSKER jeg virkelig å boikotte dem.

Nestle sponser jo helsestasjoner og sykehus i dette landet, men heldigvis har de ikke kommet lengre med propagandaen sin. De har alle styrkene ute på U-land.

Jeg vet iallefall hvordan jeg ville følt det hvis det var min baby som døde pga dem.

Skrevet

Nestle har fine ting som grøt uten melk og After eight, ikke noe boikott fra oss iallefall.

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Nei, jeg velger mine kamper og Nestlè er ikke en av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...