Gå til innhold

Kosemat fredag/lørdag, spiser barna sammen med dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så mange ja, både her og i vår omgangskrets der barna ikke får være med å spise kosemat i helga sammen med mamma og pappa. Har et vennepar som hver fredag og lørdag lager kosemat når barna er lagt i 20 tiden. Syns det er litt rart jeg, skjønner ikke hvor ikke hele familien kan kose seg sammen rundt et godt måltid.

Skjønner jo at de som har barn inntil 1,5-2 års alder velger å legge barnet først, men når barna er hv 4,5 og 7,5 som naboens sine, underes jeg.

Når vi har kosemat fredag og lørdag blir den servert etter barnetv så snuppa på 3,5 år også kan kose seg sammen med oss:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer det helt ann på hvordan samboeren jobber, og hvordan lille er i form etter barnehagen. Er ho veldig sliten og trøtt legger jeg henne, er ho i farta og vil være oppe, så er ho det. Jeg synes det er kjempe koselig å ha henne oppe i helgene. Ho er 3 år..

Skrevet

Gleder meg til mini blir stor nok til å kunne spise "kosemiddag" sammen med oss! Foreløpig er han bare 7 mnd, og ikke helt klar for de store omrokkeringene i rutinene, men det blir ;-)

Dersom jeg og gubben vil kose oss alene, kan jo vi ta f.eks litt ost og kjeks senere på kvelden ... det pleier jo ikke unger å være så veldig gira på uansett.

Skrevet

Kommer jo helt an på hva vi skal spise det!

Jentene her er ikke så begeistra for f.eks. reker så da lager jeg noe annet til dem.

Og på lørdager spiser vi gjerne i 7-8 tiden og jentene vil gjerne spise godisen sin, så da hender det jeg lager noe annet til dem litt tidligere på kvelden.

Skrevet

Det kommer an på.

Er det mat, tar vi det når eldste er våken. Hun er 7 år.

Om det er potetgull, sjokolade eller noe annet som ikke er altfor sunt, tar vi det nok når hun sover.

Babyen får ikke være med på noe gøy... :P

Skrevet

Det varierer litt. Kan forstå at noen legger barna først og koser seg senere, når barna sover. Er jo deilig og sitte og se en god film med kjæresten sin mens man spiser uten barn rundt seg.

Det hender at størsten på 4 år får sitte oppe sent enten fredag eller lørdag, men det er langt fra hver helg. Minsten legger seg alltid kl.18.30 (1.5 år). Vi trenger litt alenetid innimellom, og da har vi den gjerne på fredagskvelden etter barna har lagt seg. Veldig deilig. Burde prøves. Vi spiser jo mat og koser oss sammen rundt matbordet 6 dager i uken.

Skrevet

Kosemat spises sammen med ungene i helgene. Noen unntak, siden vi liker litt forskjellig. Så når jeg er snill og lager tomatsuppe (som jeg verken tåler eller liker lukta av, så lager jeg meg noe når ugene har lagt seg)

Skrevet

Vi lager ikke to middager, så de dagene det er kosemat, så er kosemat middagen - og da spiser 2åringen sammen med oss.. Det har hun gjort så lenge hun har spist samme mat som oss..

Syns det er noe av det som er det koselige med å være familie, jeg.. Hverdagen er hektisk nok.. Vi lagde romlemantisk Valentine-middag - for tre - der 2åringen også fikk kort ved tallerkenen sin..

-men klart, det er sikkert koselig med "bare" kjærestetid også.. vi tar det utenom måltidene..

Skrevet

Ja, selvfølgelig spiser han kosemat sammen med oss! Men ikke i dag, for han har omgangssyke...

Skrevet

opp og ned... noen ganger spiser vi alene, men da har vi selvsagt hatt en annen type ekstra god mat til ungene før på dagen. Holder ikke ungene lenge oppe i helgene vi da. Her legges de før 20 00 uansett og gjerne 19 00.

Skrevet

Hadde jeg hatt bare en unge så hadde det sikkert hvert kos med kosemiddag med ungene... Men lørdagskvelden da er maen og jeg bare kjærester, den er våres, da får ungene pent legge seg åtte etter lørdagsgodt og så har vi ett måltid i rolig prat. Vi pleier ofte ha "god" middag på fredagen, dvs unga bestemmer så det kan godt være fiskepinner. En spiser jo middag sammen 6 dager i uka ellers.

Skrevet

Vi har kjærestekveld når vi skal ha kosemat i helgene, ser ofte film o.l.

Så da taes det etter leggetid...

Innimellom er eldste sammen med oss..

Skrevet

Her får han alltid være med,er så koselig

Skrevet

Vi lager etter ungene har lagt seg.

Eldste på 3,5 liker ingenting. Hadde vi skulle hatt kosemat som hun ville spist så hadde det vært pølse eller pasta med ketchup. Eller rett og slett brødskive! Hun liker ikke kjøttdeig, hvertfall ikke pizza, ikke biff, ikke poteter, ikke kylling, osv... Så her er det lite vits å lage mens hun er våken. Så hun går nok ikke glipp av noe!

Yngste er bare 1,5 år enda, så vi får heller ta det med på det når de blir eldre og kanskje liker mer. Yngste spiser det meste da, men bryr seg ikke enda.

Skrevet

Vi har forresten annen mat på dagen på lørdager(ca kl 14) som ungene elsker, da blir det grøt, tomatsuppe eller pølser, så da koser de seg de også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...