mamma til tre søte små:o) Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Har en valp som er rein rase,men dessverre er det ikke papirer på den ( overtok den etter noen useriøse folk) går det an å få tak i papirer på den sånn at vi kan ha den på utstilling??
hårsår Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Har ikke alle rasehunder papirer? Jeg trodde at dette måtte registreres.
Nit@™ Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Ja det er mulig OM foreldrene er registrert og besteforeldrene. Mener det er krav om 2 aner tilbake (foreldre/besteforeldre) Om du har fullt navn på mor og far kan du sjekke dette på dog web (nkk.no) om du er meldem av samarbeidene klubb til NKK får du tilgang til de sidene.
mamma til tre søte små:o) Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 Aner ikke hva foreldrene heter eller hvor den kommer fra, vet bare at den er fra oslo. har hørt med de som hadde den før,men de er litt fjerne, fikk et telefonnr en gang men det var feil:(
Nit@™ Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Det må jo være mulig å spore de opp. Har du noe navn da? Det er jo krav til øretato, eller chipsmerking også nå. Men som regel er foreldrene registrert, så har de bare ikke gidda og gå videre med det selv. Vet du om de hadde kullet til vetrinær før det ble solgt? Mange leveres jo med vet. attest. I så fall vil jo vetrinæren ha papirer på mor og eier i alle fall. Finnes det flere valper i kullet? I så fall kan du jo kanskje få med deg flere.
mamma til tre søte små:o) Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2008 Har ikke peiling, men tror vi får prøve å ta kontakt med de vi fikk den av igjen. Takk for svar:)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Jøss, det hørtes veldig ut som historien til en hund jeg tok til meg på prøvetid i fjor sommer.. Hehe, det er vel ikke en boerboel? Det ble for mye tull, så jeg leverte tilbake hunden.
Nit@™ Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Boerboel er vel ikke anerkjent som rase i norge? Da får man jo ikke papirer på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå