Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Med tre barn under seks år og en mann som er borte minst halve året ( sjømann/offshore-bransjen) sier det seg selv at det er ofte jeg som må være hjemme med syke barn. Jeg startet i ny jobb nå i høst, og føler jeg allerede har vært mye borte. Har full forståelse på jobb, men jeg føler jo litt på det selv. Jeg har tenkt litt på det, og kommet fram til at mine 15 dager neppe kommer til å vare ett heilt år. Ringte derfor til NAV for å høre om det var mulig å søke over mannen sine dager på meg. Får til svar at dette ikke er mulig, med den begrunnelsen at mannen også er mye hjemme. Poenget er jo det at det er vanskelig å "styre" barns sykdom til "når pappa er hjemme", og når han faktisk er borte har jeg ingen andre å dele opp dagene med. Mannen har heller ikke mulighet til å komme hjem dersom noen blir syke, så i realitete mister jo han sine dager! Arg, blir irritert jeg....systemer er jo utrolig firkantet. Noen andre gressenker der ute med samme problemstilling.....og som kanskje har fått postitv tilbakemelding på samme spørsmål? ( da jeg vet at regler kan bli tolket svært forskjellig fra trygdekontor til trygdekontor!)
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. februar 2008 Dytter litt på denne jeg, vet det er flere med mann på sjøen her inne
temi & keli Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Jeg blir forbanna på dine vegne, jeg! -er helt enig med systemet i at det ikke går an å gi mor OG far 30 dager som de selv skal fordele, for da tror jeg mor og mors jobb generelt blir den tapende part.. -men det her er jo IKKE normaltilstanden.. Vurdert å skrive en henvendelse til noe høyere i systemet? Håper det går an å få gjennom en løsning! Ønsker deg virkelig masse lykke til!
-Hengebuksvinet- Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Han er også borte halve året, men vi har heldigvis hatt flaks i år. Jeg har ikke tatt en syktbarn-dag, mens mannen har vært hjemme med syke barn i to perioder. (Ene perioda på nesten 3 uker, så der hadde det vært drepen om han ikke var hjemme). Jeg har ved enkelte tilfeller unlatt å skrive egenmelding når det bare gjelder en dag, og på den måten spart noen dager (tidligere). Så lenge det er ok, mister jeg riktignok noen timer med lønn, men har litt å gå på.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 De er så utrolig firkanta,og veldig lite imøtekommende,prøver ikke engang å se på problemet fra en annen side på NAV!!! Dritt etat! det er min mening! Gubben min jobber også på sjøen,4 borte,4 hjemme! Siste par ukene har vi vært gjennom et reint helvete her hjemme! først var det kraftig reaksjon på vaksina,feber i 3 netter,hvor tulla ikke fikk sove på natta om ikke jeg satt og bysset hele tiden,sier seg selv hvor mye søvn jeg fikk! par dager etter var det tett rennende nese,med påfølgende spysyke! Nå begynner ho å bli frisk,men da er det mor sin tur... Jobben begynner å bli temmelig utålmodige merker jeg,men hva skal man gjøre!?! Men gubbens sykedager får man faen ikke!! Nå komme han endelig hjem til tirsdag,men da er jo tulla frisk igjen,håper jeg da.. Vi får ta dette videre,sammen er vi sterke!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå