råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 kaster opp og er dårlig. Kan sovne hvor som helst! Flere som har det sånn?? Hva gjør dere for å komme oppå igjen??
Ella78 m/ A&M Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er også sliten, og er også i min 20. uke. Jeg jobber bare halvt, og når jeg kommer hjem tvinger jeg meg til å gå en tur i dagslys. Vet at jeg ikke orker noe så snart jeg har landet i sofaen... Eneste som hjelper meg er å sove... En liten lur på ettermiddagen kan jo hjelpe? Jeg legger meg tidlig stort sett hver kveld, og i helgene sover jeg glatt 10-12 timer i strekk...
2 fine små Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Er like langt vi da, jeg er 19+1. Jeg er ikke i jobb i aar (litt ufrivillig men ser jo fordelen av det naar jeg er gravid ja) Har du sjekket hvor mye de vokser for tiden?? =o) De legger veldig paa seg akkurat disse ukene, i forhold til hva de har gjort foer, jeg merker jeg trenger litt hyppigere mat enn foer, og at jeg maa drikke utrolig mye mer vann. Har ogsaa blitt enda mer noeye med kosttilskudd og er opptatt av aa hvile mest mulig. Selv om det er litt kjedelig saa er ekstra timer soevn nyttig akkurat naa. Har ogsaa startet aa trene for uker siden og kjenner at det gir overskudd. Ikke noe hardgreier, men bare oekt aktivitetsnivaaet, for aa faa mer overskudd. Haaper du kommer deg litt oppaa. Angaaende mat saa er det flere som faar mer balanse og energi, om man kan si det saann, av aa gaa opp til 7-8 maaltider daglig, men ikke oeke matinntaket, om du skjoenner, at man fordeler det man normalt spiser, paa flere klokkesletter. Da blir ikke kroppen saa utmattet eller overmett naar man foerst spiser. Uansett ikke noe stas aa vaere saa sliten, det forstaar jeg godt.
*issi* Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Hei Femina. Tenkte jeg skulle anbefalle deg ett kosttilskudd,som er kjempe bra for oss gravide og ammende etter hvert:) Husker ikke helt hva det heter,har ikke fått kjøpt det selv ennå. Jordmor anbefalte meg det i dag Du finner det i hylle ved siden av sanasol ol på matbutikken Helt ufarlig,men hjelper vistnok godt. Står sånn er du trøtt og sliten eller noe i den duren på flaska. Koster rett under hundre kr. Håper det hjelper deg litt
2 fine små Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Takker og bukker. Jeg er ikke i Norge, og faar dessverre ikke kjoept det. Men du mente kanskje HI uansett? =o) Takk for tips likevel...
*issi* Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Nei,da skjønner jeg at du ikke får tak i det. Men de har vel noe som ligner i utlandet også får man tro. Jeg er 18+4 og kjenner jeg lett sovner selv,så skal bli greit å få i seg litt vitaminer ol Har du vært så dårlig hele veien frem til nå eller?
*issi* Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Er du her du som startet tråden ? Har du prøvd dette kosttilskuddet? Har du også vært så dårlig hele veien? Hva sier legen din? God bedring til deg i alle fall
2 fine små Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er ikke saa daarlig jeg, det er HI som er litt sliten. Jeg var skrekkelig sliten foerste 3 mnd og saa har det tatt seg opp..... =o) Har vitaminene mine jeg, og formen bare stiger faktisk.
*issi* Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Ja,så det etterpå at jeg hadde lest litt fort
*issi* Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Hva slags vitaminer spiser du? Jeg har vært veldig dårlig til det... Er nok lurt å være litt fornuftig. Forhøre meg med deg om noen gode vitamin råd ??
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2008 her er jeg igjen vettu:) har tatt noen vitaminer som jeg kjøpte på apoteket....GRAVID heter den pakken....men er så kvalm og kaster opp og vitaminer smaker IKKE godt når de kommer i retur:( Var innlagt tidligere på sykehuset for å få litt væske intravenøst. Det hjalp på. klarer å holde sånn nogenlunde på mat og væske nå. men blir jo så sliten og er trøtt hele tiden. merker også at jeg er mye mer sulten nå. spiser ofte. selv om jeg er kvalm. for blir så mye verre viss jeg ikke spiser. har bestillt time til blodprøver og lege neste uke. må få vite om jeg har mangel på noe!! Hva er viktig å sjekke?? jern? hva mer?
*issi* Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Der var du ja Tok litt tid å vente på meg nå da. Fikk besøk i går kveld,så da ble det ikke mere data på meg Uff,så dumt at du har det slik,skjønner at det er utrolig slitsomt. Men sier ikke legen noen ting om eventueld når det kan bli litt bedre? Uff,er ikke godt når det blir så mye kvalme over sp lang tid. Er jo mye man mister når man er så dårlig,så er nok lurt å sjekke blodprøver hos legen innimellom. Jern ja i alle fall,og blodprosenten. Også nivået på den b12. Kan ikke dette så godt jeg,men kan jo bare be om at de tar av det de kan i forhold til situasjonen. Jeg har lavt blodtrykk jeg da,og blir svimmel av ingen ting. Skikkelig sliten hvis jeg begynner å gjøre noe. Må bare sette meg. Skal ut å handle vitaminer og kosttilskudd i dag Vi kan jo se en lys tid i møte da i alle fall,med tanke på årstiden:) Lysere og varmere ute,hjelper på det også Ha en god dag. Så snakkes vi snart igjen. Skal ut å handle vi nå. Lillegutt på tre skal ha karnevall i bhg på mandag
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. februar 2008 heia!!! legen sier ikke så mye....bare at det er normalt at noen er dårlige lenger enn 12-14 uker. så ikke mye trøst i han;) men viss alle prøver er fine må vel dette bare gå sin gang. Men nå er jeg sliten trøtt og ikke minst VELDIG lei. klarer ikke å glede meg over dette sv.skapet og tenker og sier at dette er siste gang!!!
*issi* Skrevet 23. februar 2008 #14 Skrevet 23. februar 2008 Uff,så leit at du ikke klarer å nyte svangerskapet. Håpe det endrer seg om kort tid med denne formen. Er jo virkelig ikke noe godt. Man mister jo gnisten av å være så dårlig hele tiden Ikke rart du er trøtt og sliten. Dumt at det tar sånn tid. Har du flere barn fra før? Hvis,hvordan var formen da?
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. februar 2008 har et barn fra før av. var dårlig da også men bare helt i begynnelsen. ikke på langt nær sånn som denne gang. håper det gir seg snart for er tappet for all energi!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå