Gå til innhold

Handlet doppler på ebay?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om det er noen her inne som har handlet doppler på ebay.com? Tar det lang tid før man har den i posten? Havner vel i tollen først, hvor man får tilsendt regning på moms og slikt?

Har nettopp handlet en selv, men har jo knapt tid til å vente på at den skal komme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva kostet den? har lyst til å kjøpe en selv. tollen har blitt mye bedre på å ordne moms og slikt, kan hende de fortoller det for deg og sender regningen i posten.

Skrevet

Doppler er det samme som babywatcher. Jordmor bruker en slik for å høre hjertelyden til fosteret.

Betalte 830nok for den inkl.frakt. Også kommer momsen på 25% og et gebyr på ca 50 kroner i tillegg som tollen ordener regning på ja, og sender til meg. Man betaler ikke toll på en doppler, kun den norske momsen + ett gebyr de tar for å "ordne regninga". Når momsen er betalt, sender tollen pakken videre til meg.

Skrevet

Kjøpte meg en sånn angel sound på ebay. Litt enklere variant en den jordmora mi har. Men den fungerer:) Bruker masse krem under, og har aldri hatt noe problem med å finne fosterlyd/hjerterytmen. (første gang i uke.12) Betalte totalt .kr.230 m/porto. Tok 10-14 dager før den lå i postkassa.

Skrevet

<3Lykkeliten blir storebror<3 :

måtte du ikke betale moms i tollen?

Skrevet

Kjøpte selv en angel sound på eBay (som funker helt utmerket) til bare 228,- inkl. frakt. I norge betaler man ikke moms/toll på varer under 200,- og man skal ikke inkludere frakt i denne prisen. Derfor blir det ikke moms/toll på angel sound'en siden den koster under 200,-.

Vil bare legge til at man absolutt ikke trenger å kjøpe noe dyrere enn en angel sound. Den funker kjempefint på meg og har gjort det siden uke 11 i svangerskapet - dette er jeg heller ikke alene om.

Det tok forresten 8 dager fra jeg bestilte til jeg fikk den i posten.

Skrevet

Har dere en link til denne da?

Skrevet

Det er en slik stibli over her har kjøpt. Jeg så også på en slik en først, men ville ha en som viste meg hvor fort hjerte slo samtidig. På en babywatcher/doppler, er det som oftest ett display hvor det kommer opp hvor raskt hjertet slår (akkurat som på en pulsklokke).

Skrevet

Har ni undersøkt hur skadligt det kan vara att lyssna med detta ultralyd fler gånger æn normala kontroll tillfællen? Det ær ju faktiskt en slags "radar". Sjælv undviker jag all slags strålning.

Skrevet

Det er ikke bevist om eller hvor skadelig en slik doppler er, så den må selvfølgelig brukes med måte.

Jeg fikk selv beskjed av jordmor at det går helt fint å høre en gang i uken eller to, man skal bare ikke sitte med doppleren på magen 24 timer i døgnet. Og hvem gjør vel det?!

Husk på at jo mer komplisert svangerskap du har, jo oftere er man på kontroller og undersøkelser hvor slike ting brukes. Hadde det vært noe som helst som antydet at dette var skadelig hadde det aldri blitt gjort.

Men som sagt, det er ikke bevist om eller hvor skadelig det kan være, så bruk alt med måte.

Skrevet

Jeg vet også at man ikke skal sitte med den 24 timer, men er man urolig en dag, så er det bare å høre..... Man sitter jo som stibli sier ikke med den 24 timer... Så fort man hører hjertelyden, kan man jo bare slå av, og der er jeg heldig.... Den kommer med en gang!!!

Og tenk på alle de som er hos jordmor, der jeg går på ullevål, der ligger mange med doopleren i mange minutter, og skal det være skadelig da? Hmm.....

1-2 ganger i uka er jo ikke farlig.... Tenkte jeg ville kommentere siden noen hadde skrevet om hvor farlig det er.....

Jeg fikk forresten kjøpt min her på bim av ei jente....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...