Gå til innhold

Forslag til litt sjeldne jentenavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min vil ikke h navn som slutter på a (Maria, Julia osv.) av en eller annen merkelig grunn.

Han liker navn som Elise og Katrine.

Jeg vil gjerne ha et litt mer spesielt. Noen gode forslag? (Helst ikke for "utenlandsk"....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viil! Jeg synes det var litt rart i begynnelsen, men nå synes jeg det er nydelig!

Skrevet

Thelise...fineste i verden:-)

Skrevet

Charlize.. Elise, Eline , Josefine, Marine, Pauline, Marlene, Marline

Skrevet

Ok, nå begynner det å bli veeeldig mange "like" navn her... Takk for gode forslag altså, men jeg tar gjerne i mot andre navn også (trenger ikke rime på Elise....hehe...).

Hvordan liker dere Kaspara?

Skrevet

Hva med Annabell, det er det ikk så mange som heter.

Skrevet

Rakel

Regine

Bertine

Olava

Alicia

Mathea

Oda

Theoline

Skrevet

Hei

Severine synes jeg er nydelig.

Ikke mange som heter det.

Skrevet

Kaspara og Severine???? er det faktiske navn?

syns det er litt dårlig gjort å kalle ungen sin det bare fordi man på død og liv skal ha ett unikt navn.....

Skrevet

Jeg liker Ellie jeg! Iven,syntes jeg og er flott! Og Jenny,men det er jo ikke så spesiellt da...

Enig med mannen din-det er svært trendy med korte jentenavn som ender på A

Skrevet

jeg kjenner ei lita jente som heter Anell.. Det syns jeg er veldig pent=)

Skrevet

Alvilde

Ovedie

Mille/Milla

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Neela :-)

Skrevet

sabine

tiril

siril

anabell

mariell

celine

selv skal vi bruke Linnea

Skrevet

Kaspara er et ekte norsk navn, ja. Oldemoren min heter det. Var nok mye mer vanlig for mange år siden.

Skrevet

Jeg kjenner to jenter født i 08 som heter Linnea, og følger du med på fødselsannonsene er det veldig mange som kaller jenta si det. Men det er et nydelig navn, så drit i hvor mange andre som heter det. Så lenge dere liker det! :-)

Kanskje det blir årets "hit"? =)

Skrevet

det var min datter på 3 år som foreslo det. når hun fikk greie på at hun skulle bli storesøster sa hun umiddelbart åhh jeg vil ha en lillesøster som heter Linnea. pappan og jeg kikket på hverandre og var for første gang enige i ett navn som begge syns var fint og i tilegg ett navn storesøster foreslo. dessuten passer det fint til vilde som vi har fra før. så ut på ultralyd til at det skulle bli en jente og syns det er ett nydelig navn selv om det er endel jente barn som heter det nå.

er ikke bare bare å finne ett navn som pappan er fornøyd med så Linnea blir det uansett her og skulle det dukke opp en gutt så blir det oliver.

Skrevet

Tilde, det er også et datategn, en liggende S så da er det jo lett å singnere :-) ~ Litt liten så det er ikke så lett å se ~~~~mange tilder:-)

Skrevet

Gå inn på ssb.no på navnestatistikken for jentenavn de siste 10 år og siste 100 år. Der får du mange tips syns jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...