Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Ikke alle har muligheten til å ta ett års permisjon. Jeg har selv gått ut i permisjon nå, hadde termin i går. Jeg har 100% lønn, ikke 80% og ett års permisjon. Jeg hadde ikke likt tanken på å måtte ut i jobb igjen allerede etter 6 mnd, det ville vært alt for tidlig for min del. Først "bruker man opp" et par uker av permisjonen pga at man går over terminen, så etter å ha født må man bruke tid på å komme til hektene, få kroppen litt tilbake der den var. Etter tre/fire mnd er kanskje ammingen helt på plass, man begynner å komme inn i rutiner mm. SÅ skal man ut i jobb igjen? Jeg synes absolutt ikke det er egoistisk å tenke sånn. Dette er et tilbakeskritt for kvinners rettigheter, vi har så langt en bra ordning i Norge sammenliknet med andre land. Jeg har født før, og jeg synes ikke det var så fryktelig lett de første månedene, tvert om. Man må kunne bestemme selv hva man gjør og hva som passer best for hver enkelt familie. Det må være andre løsninger man kan jobbe mot som kan gjøre lønnsforskjellene mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå