Gå til innhold

Hva har jeg krav på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta påbygg til høsten og må antageligvis si opp jobben osv. får nok ikke perm for å ta det for så finne meg noe annet å gå videre på. Men får å gå på skolen igjen trenger jeg litt penger. Har huslån som må betales, regninger, mat, klær osv.

Samboer jobber og har bra inntekt, men vi klarer oss ikke bare på lønnen hans selv om han tjener bra. Har en sønn som skal i barnehagen over sommeren som også må betales. Så tviler på at jeg får råd til skole og må fortsette i den J***** jobben jeg har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta full stipend og lån fra lånekassa det tilsvarer 80.000 kr på 10mnd. Så godskriver de 40% når du har bestått eksamene

Skrevet

Hei!

Jeg er student og fikk en sønn i desember. Jeg får 80 000 utbetalt fra lånekassen fordelt på 10 måneder, i tillegg får jeg et forsørgerstiped på 1290,- hver måned så lenge jeg studerer, du vil nok få mer enn dette siden du da har to barn. Jeg jobbet ved siden av skolen som ekstrahjelp og får utbetalt fra NAV et gjennomsnittsbeløp for de 6 siste månedene jeg jobbet. Med andre ord er økonomien VELDIG god =)

Skrevet

har bare ett barn ;) lurte på å kjøra avis fra 5-7 om mårran men kræsjer litt da samboer ikke er hjemme hver natt pga jobb.. men det hadde vært 7000,- ekstra i mnd liksom.. 8000,- i mnd + 1290 ca jeg kan få da? for det klarer jeg meg helt fint på :) men i følge hu jeg prata med fra lånekassa fikk jeg 40000,- på 10 mnd å det funket jo ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...