Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Sitter her med mine to små, alene. Kan ikke ha besøk, for finner barnefar ut av det, blir det helvete. Jeg sitter her dag ut og dag inn med ungene, kommer meg ingen vei, og barnefar skjønner ikke det. Han har de bare annenhver helg, men drar huset fult av folk for å slippe å sitte alene. Men det kan ikke jeg... Jeg får kjeft hver gang jeg har hatt besøk, og hn finner ut av det. Jeg har ikke noe sosialt liv lengre. Barnefar er jo over alle hauger og koser seg, hvorfor er det bestandig oss mødre som må lide for dette her? De har jo ikke noe ansvar lengre de fedrene. Jeg MÅ sitte hjemme fra klokka 19 på kvelden, da legger ungene seg, og ikke kan jeg ha besøk(da klikker han jo) ikke har jeg råd til å betale barnevakt for at jeg skla kunne komme meg ut litt heller. Ungene er hos mamma i dag, skal være der til i morra, men jeg har jo ingen venner igjen jo.. Han tok med seg alle da han stakk.... Dagens syte innlegg fra ei fortvila tobarns alenemor....
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Hvorfor får du kjeft for å ha besøk? Eier han deg enda? du trenger ikke forholde deg til noe han krever iforhold til at du skal være alene. Du kan bare ta en kjapp tlf til fvk så vil han få beskjed om det samme. Venner kan du få igjen, meld deg på et kurs i noe du interesserer deg i. Begynn i leseringer eller få deg en annen hobby. Alt er ikke svart.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Han klarte å ødelegge daten min, med å holde et helvete slik at han jeg var ute med trakk seg. Han orka ikke helvete som kom. Han tror han eier meg enda, og jeg orker ikke helvete som kommer om jeg har besøk. Da driver jeg nemlig bare å har sex osv med ungene i hus, med fremmende(som han ikke kjenner og da er de fremmende)tror han. Han tror jeg knuller rundt(sorry språket)med alle Og jeg orker ikke mer nå... Jeg har ikke råd til å gå på noe kurs, har ikke råd til å betale barnevakt så jeg kommer meg ut Jeg kommer til å sitte alene i kveld også, selv om jeg ikke har ungene hjemme... kjipt er det, men det må vel snart begynne å lysne....
3 blå Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Ok, jeg forstår du er lei deg og er havna litt på bånn nå... Men prøv å ta litt tak i dette selv, for det er ingenting som blir bedre av å sitte å deppe. Jeg har selv vært der, og jeg vet det er veldig enkelt å kjøre seg fast i et kjipt spor. Men siden du allerede er godt igang på denne siden, hva med å spør om det er noen andre alenemødre som bor i nærheten av deg? Plutselig sitter det en nabo med akkurat samme tankene som deg... Jeg har møtt mange herlige jenter her inne, bare synd at de fleste bor et stykke fra meg. Men jeg og hun ene jeg har blitt kjent med har snakket om å møtes både med og uten barn, så det går virkelig an å treffe gode venninner på nettet Men hærreguuud, han x-en din kan da virkelig ikke være riktig vel bevart? Mener han virkelig at du skal leve et usosialt liv og han skal få lov til å rølpe til hele livet sitt? Kjære deg jente, her må du gjøre noe for dette må jo ta slutt. Han eiger deg ikke, du må få gjøre som du vil. Hvis det ikke bedrer seg, så må du kanskje ta en telefon til familievernkontoret, ja... Gå igjennom hele mobil lista di, alle vennene dine på facebokk o.l. og send en melding og hør om noen har lyst å møte deg i kveld. Bare for å ta en kaffe, en øl eller noe. Ta intiativ! Stor klem
lykken på jord Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Men kjære deg HI dette her blir for dumt!! Du høres ut som en sutrende 4 åring!! Nå får du rette opp ryggen din og ikke finne deg i denne behandlingen. Så uselvstenig mor unnder du ikke barna dine å ha! Dette er ditt liv! Du vet best selv. Inviter venner, gutter jenter hvem du vil. Lager han helvete så truer du med å ringe politiet. Fortsetter han så ringer du. Du er din egen lykkes smed, det er ingen andre enn deg selv som kan sørge for at DU er lykkelig!! Lov meg at du stiller krav til deg selv og kommer deg opp på beina. Det fortjener du så flott person som du er! Du har også noen nydelig barn som fortjener en selvsikker og trygg mamma med bein i nesa, som de kan vite at har deg i ryggen om det skulle trenge deg. Jeg vet jeg er litt streng med deg nå, men det er det du trenger. Stor klem
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er enig med hun over her. Skjønner ikke hvorfor du ikke gjør noe med det enn å sitte og syte over det? Du er en voksen dame med 2 barn. Nå få du jammen gjøre noe med det ennå sitte der og syte og klage. Om du fortsetter å la han få kontrollere deg, uten at du gjør noe med det, så vil han bare fortsette til du blir gammel og barna dine flytter ut. Skjønner ikke hvorfor du gidder å la deg selv bli behandlet på denne måten.
nickoline og supermann Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 drit han full. ... han lager bråk nå, men så gidder han ikke mer. Jævla idiot kaller jeg sånne!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Kjære HI! Synes noen av svarene du har fått er litt vel krasse, selv om det sikert bare er godt ment. Det er så mange forskjellige situasjoner. Har selv sagt en gang i tiden, da ting begynte å gå opp for meg, at jeg kan forstå hvorfor damer som blir slått av menne sine stadig tilgir og blir. Man blir redd, eller de klarer å overtale. Jeg har ikke blitt utsatt for fysisk vold, men grov psykisk vold. men det er en annen historie...Vet selv hvordan det er når man blir tråkket på av en mann, det er ikke lett å bare sette ned foten. Man vet aldri hva han er i stand til. Her har jeg noen råd til deg.. Jeg ville ikke truet han med noe, men tatt kontakt med noen som kan hjelpe deg med å få livet ditt tilbake igjen. Truer du kan det fort bli verre.Ta kontakt med legen din evt de på helsestasjonen som kan henvise deg til feks psykolog, familieterapaut/rådgivning osv. Alene, uten han, og heller se om han skal være med på fvk seinere. Og Amathea kan hjelpe deg med barnevakt uten at det koster. Nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er da... Og hvis ting blir verre eller uansett, ville jeg tatt kontakt med en advokat for å ha saken din et sted. Ikke si det til han, men skulle det bli noe, så har du en annen i ryggen. Feks så kan advokaten din råde deg til å anmelde/ikke anmelde kommende episoder, de kan sakene sine. For det kan bare bli bråk av unødvendige anmeldelser, og det kan også falle til fordel til han at du anmelder i hytt og gevær. Håper du får et nettverk rundt deg igjen! Hvis du ikke har noen her, så kanskje det hjelper å flytte, starte på nytt? Ønsker deg masse masse lykke til!!
Gjest marie-s Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Så? Om du låg med alle som var innenfor døren din så er det ikke noe barnefar har noe som helst med, det skulle godt til å bevise noe slikt i retten. Si det til han om du setter opp køsystem utenfor døren din til alle som vil ligge med deg så er det ikke noe han har noe med. Dere er ikke sammen og han har ingenting med hva du gjør når barna sover. Men jeg tror nesten du må si noe slikt en gang bare for å få fred. Hva kan han gjøre da? Ta fra deg barna? Vel etter det du skriver så er det noe han kun ville ha truet med siden han ikke orker å sitte inne annenhver helg en gang, og som jeg sa så må han jo ha bevis for at du setter barna i fare ved å ha besøk for at det der skal holde i retten. Sliter han med det der så kan du jo si at han kan få lov til å sitte barnevakt av og til slik at du kommer deg ut og får litt sex. Poenget er at dersom du setter hardt mot hardt så gir de ofte opp, de ser de mister makten. Få en kompis du stoler på som du vet ville holdt han ut uten at det var snakk om noe forhold til å komme innom deg så kan han jo prøve å lage bråk med han. Eventuelt så får du anmelde han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå