Gå til innhold

er det min egen skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg orker ikke mer. gått opp 13 kg nå og har fremdeles 13 uker igjen. orker ikket gå opp mer. ser jeg har gått opp mye over hele kroppen. hva skal jeg gjøre for å ungå å gå opp mer frem til termin da?kan ikke slutte å spise heller

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjære deg slutt å klag og vær fornøyd med at du er frisk og har en liten bebi i magen din..Kiloene kan du få bort etterhvert..

:) :)

Skrevet

hva hadde du forventa deg da? husk at mange av kiloene har med barnet å gjøre og at de ofte går av igjen innen et par år etter fødsel.

Skrevet

Jeg gikk opp over 20 kilo hver gang. Og det var over hele kroppen, men da jeg fødte viste det seg at jeg hadde ekstremt mye vann i kroppen. Og fire dager etter fødselen manglet jeg noen få kilo til å være på normal vekten igjen. Så man skal ikke ta vekt så bokstavelig, kan være mange årsaker til det.

Skrevet

Spis sunt og godt, mosjoner litt. Og gled deg over at du har en baby som snart titter ut. Kiloene raser av etterpå. Og hvis de ikke gjør det,- ja da tar du den kampen senere!

Skrevet

Ta det med ro:) Jeg hadde modellkropp før jeg ble gravid, la på meg 22 kg, nå er tassen 6mnd og jeg har modellkropp igjen

Skrevet

Du får de fort av deg når du har født, ammer, og spiser sunt:)

Gikk selv opp 17 kg. Og alt var borte etter 1 mnd. Husk at mye er vann:)

Skrevet

men jeg har forløpig ikke noe vann i kroppen er ikke hoven noe sted, og har ikke ødemer. det som bekymrer meg er at det er 3 mnd igjen. redd jeg går opp 10 kg til. trives ikke med meg selv, men klarer heller ike tenke på annet enn mat, burde ikke spise osv...

Skrevet

Bare for å se det fra den andre siden..

Før jeg ble gravid med førstemann hadde jeg gått ned 40kg, fra å være veldig overvektig til normalvektig. 2 år senere ble jeg altså med barn...

I løpet av svangerskapet gikk jeg opp 22 kg, alle sa det var normalt, og at "Du har jo bare magen".

Men den gang ei: når jeg kom hjem fra føden hadde jeg bare gått ned 6 kg. Så jeg hadde altså lagt på meg 14 kg, og de sitter godt.

Men du må for all del ikke slutte å spise. Spis sunt og mosjoner.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Virker som du begynner å tenke tanker på lik linje som folk med spiseforstyrrelser...anbefaler deg å ta dette opp med jordmor og/eller lege snarest mulig. Og ikke nøy deg med et svar: Men dette er jo helt normalt, du er jo gravid. Virker som du trenger å høre noe mer enn det.

Anbefaler deg også å kaste vekta ut!

Skrevet

jeg har gått opp fra 73 til 79,4 og har 10 uker igjen . alle gravide går opp forskjellig men du må være glad for at barnet er friskt og etter fødselen kan du tenke på åssen du skal gå ned :) spis og vær glad !!

Skrevet

Dakkar!

Spis sunt og rør på deg. Det du må legge på deg, legger du på deg.

Ikke mer å si om den saken :-)

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet. Jeg gikk opp 26 kg i svangerskapet, spiste å koste meg alle månedene å tenkte ikke noe over at jeg hadde lagt på meg ditt og datt. Ikke hadde jeg noe spesielt ødem heller. Men nå syntes ikke kiloene så godt på meg men vekta viste alikevel alle kiloene. Jeg fødte en rund og god jente på 4 kg :)

Spis å kos deg mener jeg da :)

Skrevet

Men tøffelhelten, det sier seg selv at ikke alle er like heldige og begavet med modellkropp både før og etter fødsel. Uansett om de legger på seg 5 kg eller 20 kg.

Skrevet

Tøffelhelten: Å skrive slike ting her inne så jeg blir sittende og misunne deg, det gjør at jeg får voldsomt lyst til å sitte og pirke på deg med en pinne... Lenge.

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...