IngvildIngvild Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg skriver her ettersom denne tråden blir lest mye.. Dette gjelder økonomiske spørsmål. Jeg har god oversikt over de betingelser man har krav på og det kan se ut som jeg faller mellom to stoler.. Først, jeg har termin 14. okt 2008. Jeg har hatt en deltidsjobb i januar og februar, men skal nå inn i to måneders praksis i forbindelse med lærerutdanning og etter det er det eksamen.. Dvs at jeg tidligst kan begynne i deltid/fulltid arbeid i slutten av mai.. Hvis jeg er frisk nok.. Da kan jeg altså jobbe i juni, juli og august før jeg MÅ ta permisjon. Med andre ord jeg har ikke jobbet de seks av ti måneder jeg må for å få fødselspenger fra arbeid.. I tillegg har jeg fått støtte fra Lånekassen i åtte år nå i høst, dvs at jeg heller ikke kan få fødselspenger gjennom dem.. Jeg veit om engangsbeløpet på 33500, men det er jo ingenting. Vil dette si at jeg ikke har krav på noen slags månedlig støtte etter fødselen? Pappan til barnet bor sammen meg og han er i full jobb, men det holder ikke med en lønn.. Noen som har tips e.l.!! TUSEN TAKK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå