Gå til innhold

Hva syns dere egentlig om navnet Maria Magdalena?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er det på kanten til mobbing, men mannen min sin største drøm er å få en datter som skal hete det. Huff! Helt uaktuelt for min del!

De fleste jeg kjenner som jeg spør syns som meg, at det er for voldsomt. Dessuten forbinder de fleste henne med en hore. I følge mannen min stemmer ikke det, og jeg har ikke nok kunnskap om det til å diskutere med han. Jeg syns bare det blir altfor voldsomt, og det blir litt som å kalle sønnene sine Per, Pål og Espen...Kasper, Jesper og Jonathan....eller datteren sin Mona Lisa. Skjønner?

Hva er DERES mening, damer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj oj oj....Vil han ikke at deres eventuelle datter skal ha det bra i livet? ;-) Meget belastet navn, som du selv sier er det mange som umiddelbart tenker hore. Jeg tenkte faktisk først på Sandras store hit, jeg da...

Navnet er pent, for all del, men "alle" kommer til å ha en mening om det.

Skrevet

Jeg er nok på din side i denne saken :-)

Tenker mest på 80-talls hiten, hehe (utenom den bibelske assosiasjonen). Gode minner, forsåvidt, men ville ikke kalt datteren min det, nei

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg liker navnet veldig godt, men kun på den personen som heter det i bibelen.

Skrevet

Hva med bare Maria? ;)

Jeg tenker også hore når jeg hører det navnet.

Skrevet

For meg er det navnet på en prostituert i Bibelen. (jeg har hørt om et veldig religiøst ektepar for mange år siden kalte jenta si det, forresten) Dessuten så er selve navnet litt voldsomt.

(pluss at jeg selvsagt tenker på den 80-tallslåten som jeg nå har fått på hjernen...)

Skrevet

er jo diskusjoner om maria m egentlig var hore eller om hun feks var jesus sin elskerinne. har ikke fulgt så nøye med på diskusjonen i grunnen, men er jo flere bibelske personer som de prøver finne ut mer av.

jeg synes ikke man skal gi sånne navn til barn. greit nok om man vil ta de i voksen alder, men.....

går det ikke an å velge enten maria elelr magdalena da i stedet for begge to? de er jo greie navn hver for seg.

Skrevet

Han er katolikk - født i Italia. Og der er det mange som heter det.

Skrevet

hadde vært super harry om han ikke hadde den tilknyttninger i alle fall. Maria er ikke bra nok? Har et vennepar som bor i Norge der den spanske faren gjerne vil kalle sønnen Jesus:) Det blir jo det på norsk. Han har fått det som mellomnavn og etter en stund forstod faren at det nok var greiest.

Skrevet

Uff nei, gi deg da. Det navnet har jo KUN religiøse assosiasjoner, det blir som å kalle sønnen sin Jesus.

Skrevet

"you´ll never be...maria magdalena..." etc.

TAKK FOR DEN DU! Nå har jeg den sangen på hjernen også :P

Skrevet

Får to tanker i hodet, Madonna og Bibelen...

Skrevet

Maria Magdalena? Det er en sang. Ville satt foten min ned, og nektet.

Skrevet

Jeg kjenner ei norsk jente som heter Maria Magdalena. Jeg må innrømme at jeg tenkte "Hjelpes, hva feilte foreldrene dine i gjerningsøyeblikket" de første gangene jeg hørte det, men det tok ikke lang tid før jeg ble vant til det, og nå er det et helt vanlig navn for meg.

Men ville ikke ha valgt det selv...

Skrevet

Tro meg - jeg har satt foten ned! Men han vil ikke høre. Nekter å komme med andre forslag osv. Vi får rett og slett en kjempeproblem hvis vi får en jente noen gang. Jeg får vente til jeg ligger og skal føde, da syns han nok så synd på meg at han godtar hva som helst. Hehe! Vel, den tid, den sorg! Er ikke gravid engang.

Skrevet

tenker på kristendommen,er selv ikke glad i religiøse navn, liker norrøne navn jeg

Skrevet

Hva med Magda??

Neida, men du kan jo kanskje møte han på halvveien og kanskje si Maria er ok? Eller Magdalena? Er jo ok navn hver for seg.!!

Skrevet

Det finnes liksom bare èn Maria Magdalena, og da vil hun alltid blir forbundet med dette navnet.

Jeg ville aldri gått med på det. Syntes det ble litt for karakteristisk. Som Elvis =)

Skrevet

en ting er hva som er vanlig i Italia. Du er ikke italiensk. Hadde aldri i mitt liv godtatt et slikt navn på en datter. fryktelig bibelsk.

faren til min sønn er også fullblods italiener (men født og oppvokst i australia), og kom heldigvis ikke med noen sånne forslag!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ville ALDRI kalt min unge for Magdalena, men det har en GOD forklaring!

Er ei her inne som har magdalena som mellomnavn på sin eldste, og jeg syns eeeeegentlig navnet er fint, meeeen.. dårlig assosiasjoner jah..

Velg noe helt annet! Enig med deg i at Maria er "for vanlig", om dere likevel skal tenke litt på utsiden av boksen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...