Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #26 Skrevet 15. juli 2008 jeg amma til hunvar ca.ett år,men fikk grøt og skive og joghurt også...har godt av noe annet også rundt 4 5 mnd. da og få tarmene godt igang...synd på ungen og fullamme til den er ett år...må jo ikke være nok mat i det og ungene krever jo mer.beveger seg mye mer...må jo bli tynn og grinete da...hadde veldig fettans melk,men ho krevde jo mer når ho blei 4 5 mnd. da....folk og barn er jo forskjellig da men:)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #27 Skrevet 8. august 2008 Her blir det i hvertfall ikke amming lenger enn 6 måneder. Etter det synes jeg det blir litt ekkelt..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #28 Skrevet 19. august 2008 Jeg og sambo skulle på vår førstefødte dele permisjonen mellom oss (faktisk!), halvt om halvt fordi det passet best slik for oss (vi er lærere). Men pluggen ble alvorlig syk og fikk påvist allergi når han var 5 mnd. Vi måtte snu om på alle planer slik at jeg kunne være lengre hjemme. Nettopp for å fullamme som anbefalt. Men den mølla var ikke enkel, så endte med at jeg ble sykemeldt til nav fikk gjort ferdig papirene slik at far gikk tilbake i jobb, i steden for meg. Og ja, jeg fullammet til han var 9 mnd, nesten 10, og ammet i enda et år etter fast føde var introdusert. Så vi finnes.
*En jente, en til i vente?* Skrevet 14. september 2008 #29 Skrevet 14. september 2008 Syntes det er flott at man ammer jeg, sålenge man respekterer hverandre for at man gjør eller ikke gjør det! Synets det blir dumt å kritisere hverandre for egne private personlige forhold til ting egentlig almennheten ikke har noe med i hvert enkelte tilfelle.. Jeg kunne ikke amme av medisinske årsaker, men syntes det er flott at man ammer så lenge som mulig uten at jeg mener andre beslutninger er riktig eller galt.
ventespent Skrevet 17. september 2008 #30 Skrevet 17. september 2008 Jeg er så glad jeg har ryggrad til å amme barne mitt akurat så lenge VI vill.. ikke en eller annen bedreviter, som har sexuelle tanker om småbarn og pupper.. HALLO
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #31 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg fullammet i ti måneder. Vesla var flaske- og matnekter og ville bare ha pupp. Måtte jeg ha jobbet da hadde hele familien gått til grunne tror jeg. Og til de som sier det bare er å gi flaske og at de spiser når de blir sultne nok kan jeg avkrefte den myten. Vi førsøkte helt desperat, men hun kunne hyle og gråte i timesvis og ikke ta til seg en dråpe til jeg kom hjem. Det var ikke spesielt hyggelig for noen av oss å ha det sånn, derfor ble jeg hjemme lenger. Tredeling av permisjonen er sikkert supert for noen familier, men ikke alle. Og det er mye på grunn av permisjonsordningen vi har her i Norge vi ikke sliter like mye som andre land med lave fødselstall vil jeg tro. Hurra for å bestemme selv...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #32 Skrevet 20. januar 2009 Da er det du som er syk da som tenker sånn, er det noen som har lyst å amme til barnet er 3 år så må de vel få lov til det. Intime kroppsdeler, er det for den du har sex med, ikke for barnet ditt hvis du er normal...drøyt å si at dette grenser til incest..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #33 Skrevet 18. mars 2009 jeg ammet til jenta mi var ett år, ble ikke full ammet fra 6 mnd men jeg husker jeg syntes det var kjempe fælt at hun plutselig ikke ville ha mer da hun ble ett år, hadde gjerne ammet lengere. Synes det er noen merkelige meninger som kommer frem her, incest og ene med det andre. Dere har vel strengt tatt ikke tenkt helt igjennom det dere sier da eller...
lykkeligmamman Skrevet 7. september 2009 #34 Skrevet 7. september 2009 Det har jeg gjort med alle våre fire, og kommer til å gjøre det med nr fem også, kommer i november! Hva er galt med det da om jeg tør spørre? Er dere redde? Og hvorfor er dere anonyme? Det er både medisinske og andre grunner til å faktisk gjøre dette til etter niende måned også. Et barns fordøyelsessystem er ikke fullmodent før etter ca to år, så jo mer morsmelk jo bedre! Leste dere artikkelen i Magasinet i Dagbladet for ca tre uker siden? :-) Jeg bare lurer på hva dere er så skeptiske til.....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #35 Skrevet 26. oktober 2009 Er det noe som er ekkelt og æsj her så er det DU! Herregud da menneske....
Thelma86 Skrevet 4. januar 2010 #36 Skrevet 4. januar 2010 Jeg fullammet min til han var 10mnd...og det var meget bra og fungerte flott her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå