Gå til innhold

Dårlig samvittighet :(


Gjest

Anbefalte innlegg

Venter nå mitt 3dje barn(to gutter fra før),og dette svangerskapet er helt annderledes enn de to andre. Med de to første kosa jeg meg glugg ihjel hele svangerskapet. ...kanskje ikke de 15 og 13 dagene jeg gikk over termin da;)... Ingen symptomer og alt var bare bra hele veien. Men denne gangen... Er så innmari dårlig!! Kjøpte sea-bands og de hjalp bra på kvalmen en stund,men nå har den kommet tilbake. I tillegg eier jeg ikke overskudd,og dette toppet seg i går da jeg skulle rydde og vaske huset. Begynte med å sette på en vaskemaskin,og med den forsvant resten av det overskuddet!!! Og da kom frustrasjonen og tårene strømmende på.... Ja for det skal jo ikke så mye til om dagen;)

Så nå går jeg rundt med veldig dårlig samvittighet for dette barnet i magen over at jeg ikke klarer å kose meg. Er 12+1 i dag,så håper stadig at det vil gi seg. Vil ikke at siste graviditeten min skal være et mareritt å se tilbake på,for jeg er veldig glad for å være gravid og dette er like planlagt som de to andre!

Håper jeg snart kan kose meg med å være gravid,for det er jo absolutt en glad-nyhet:)

Flere som har det sånn?!

Måtte bare lufte tankene litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen svangerskap er like..kanskje er du dårligere fordi du venter en av motsatt kjønn, kanskje fordi du har mer å gjøre ellers og derfor er mer sliten og kanskje bare rett og slett fordi kroppen faktisk forandre seg på de årene som har gått.. det er jo ikke lett å si! MEN, poenget er at det beste du kan gjøre for deg selv og den lille nå er å ikke slite deg ut! ER du dårlig og uopplagt så er det lov å sove litt på sofaen, det er lov å ikke vakse og rydde hele tiden.. tror mange mødre ( og kvinner generelt ) stiller så store krav til seg selv,,og med gravidhormooner oppi det hele kan det gå over styr for noen og enhver.. Nå er jeg førstegangs så jeg aner jo virkelig ikke hvilke utfordringer en to, snart trebarnsmamma står overfor i hverdagen.. men jeg kjenner meg igjen i det du sier om å ha dårlig samvittighet overfor magen.. av og til er jeg så lei av å vøære trøtt og at alt er et ork..jeg må forberede meg i mange dager på å orke å stå opp kl. seks en gang i uka som jeg må på jobb.. trening har jeg ikke gjort mer enn en gang på tre uker.. og føler meg litt mislykket når jeg ikke er en av dem som stråler og kler det å være gravid.. men jeg tror og håper at ting blir bedre etterhvert som vi kommer oss litt legner unna 1. tri...det er jo som kjent ganske slitsomt!

Jeg er i dag 11 + 5 og håper at jeg skal slippe den enorme trøttheten som legger et slør over hele tilværelsen om dagen..

jeg synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet overfor den lille i magen, som du sier selv så er barnet ønsket og velkomment og jeg tror derfor at dine gode følelser for barnet blir overført til barnet uansett!!! Unn deg selv å hvile og ta deg inn når kravene synes uoverkommelige! Det er det beste du kan gjøre for deg selv og for magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord,pifi:)

Og lykke til med trøttheten....

 

Nå har formen min tatt en helomvending,og endelig koser jeg meg med å være gravid;)

Kvalmen har vært borte siden lørdag ettermiddag,og med det kom overskuddet og energien. Så i dag skal jeg på jobb igjen etter å ha vært sykemeldt i 4uker:)

Er 12+6 i dag...

Ser frem til å komme igang igjen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...