Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for første gang og litt engstelig. Jeg er i uke 6 og er i bra form bortsett fra mild kvalme. Ibland så kjenner jeg som mens-smerter i magen, men ganske milde. Er det vanlig at man får ont i magen første trimester? Dele gjerne med dere av deres symptomer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,er veldi vanli m mens smerter.noen har mang symptomer andre ingen. Jeg har kvalme,svimmel,frys,mensmurringer,og humørsvingnina.bekkenløsning. Gratulere:-) jeg er 8+1.

Skrevet

For det første, gratulerer så mye og velkommen til oss :-)

Mensmurring, vondt i magen er veldig vanlig de første mnd. Etterhvert som livmoren vokser kan man merke stikkende smerter nederst i magen,/livmoren, trykk av ulike styrke.

Jeg er 10+1 i dag, sliter fortsatt med kvalme, oppkast, trøtt, og generelt ganske uggen. I tillegg til ømme, voksende bryster og hyppige dobesøk.

Skrevet

herlig :-) Håper du blir bedre snart. Ikke så hyggelig med kvalme. Tror jeg er heldig som mår så bra som jeg gjør. Foreløpig.

Et annet spørsmål; Noen tips på hvor gå på første kontroll?

Skrevet

Og må ikke glemme at eg e ufatteli mye trøtt og slitn for tia.

Skrevet

Den vondt-en i magen kan jeg også skrive under på! Er 6+7 i dag og har hatt det i 3 uker hvertfall. Enten begynner det å gi seg litt nå eller så er det bare jeg som begynner å bli vant til det. Har hvertfall måttet gå til innkjøp av noen mammabukser, for alt annet strammer...

Til gjengjeld for smerter har jeg nå begynt å bli kvalm. Usj, og jeg som trodde jeg skulle slippe unna... Misunner ikke dere som flyr og kaster opp!! Foreløpig er det bare som å være fyllesjuk, og stort sett bare når jeg begynner å bli sulten (passer jo veeeldig bra, for man får så lyst på mat når man er kvalm!) Men tvinger meg til å spise og det hjelper med en gang.

Ellers er det trøtthet, ømme/tunge bryster og doflying som gjelder her i gården også gitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...