En Prins + Prinsesse Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 han er 9 mnd og hver gang jeg er på besøk hos venner med babyer på samme alder skal han altid rive fra de andre barna lekene.. han vil ikke finne leker på gulvet, men tar fra de andre ungene det de driver med... han er veldig frampå, å kan veldig mye til å være 9 mnd.. lurer på åssen det blir når han skal begynne i barnehage ? noen med samme erfaringer? å hva burde jeg gjøre får å få han til å slutte med det??
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 er ikke uvanlig det. og han kommer nok ikke til å bli den eneste i barnehagen som gjør dette. er vel egentlig ikke så mye og gjøre. annet enn å ta fra han leken, og forklare han at nå var det xx som hadde den, og gi den tilbake til xx. Han forstår det sikkert ikke nå, men etterhvert så kan du be han om og gi tilbake leken selv. Så kan du heller gi han en annden leke. Blir uansett feil og la han beholde. KAnskje noen andre her har bedre forslag
En Prins + Prinsesse Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 det hørtes jo ut som et bra forslag.. å jeg har prøvd det litt, men virker ikke som han skjønner noe av det.. men det kommer sikkert etterhvert.. han er jo ikke så gammel enda så! jeg bare husker når jeg jobbet i barnehage, så ble jeg ganske irritert og lei av de ungene som ALTID skulle ta fra de andre barna de lekene de holdt på med!! å da tenkte jeg bare: "sånn skal IKKE" min unge bli... derfor jeg tenkte at jeg må prøve å finne ut hva jeg skal gjøre får at han ikke skal bli sånn!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Helt normalt! Hvordan skal han i den alderen vite hva som er hans og noen andres. Han er på oppdagelse og utforsknings reise hver dag. Som foreldre må man godta at sånne små tar etter andres leker og at noen tar dine. Etterhvert som de vokser til - gjerne 2-4 år skjønner de mye mer av hva som er mitt og ditt. Et barn blir etterhvert kjempesur når noen tar f.eks spaden sin. Han eller hun vil selv ta den tilbake og gi "signaler" til "tyven" om å ligge unna. Barna ordner opp i dette selv. Men hvis et barn på 2 år rapper lekebøtten i strandkanten og begynner å løpe fra kidden som eier den, kan man jo selvfølgelig gripe inn og rette opp. Lykke til! La barna rydde opp i dette selv. Du kan ellers ev. bare ta fra ham det som ikke er hans hvis du ser det plager de andre barna (eller deg).
mamman til to gutter Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Sønnen min på 7,5mnd er ikke så mobil enda, så han leker med det han får tak i. Han lekte med en gutt på 11mnd for ikke så lenge siden og da lekte de på den måten at sønnen min hadde en ting, som han andre tok, da ga jeg sønnen min en annen ting som han andre tok og da fikk sønnen min tilbake den første tingen og sånn fortsatte det:-) Begge to var strålende fornøyde inntil søsteren til han eldste kom og tok begge lekene... Men de ble fornøyde igjen når vi fant to andre ting som vi fortsatte og sende frem og tilbake:-) Tror det er alt for tidlig å fortelle dem at de ikke skal ta lekene fra de andre, det kommer nok etterhvert av seg selv, hvis ikke får man lære dem det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå