Gå til innhold

Vanlig å bli undersøkt nedentil hos jordmor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Er dette vanlig.. Jeg ser noen skriver at de har vært hos jordmor og fått beskjed på åpning,moding osv.. Dette er mitt andre svangerskap og jeg har ikke blitt dette.. Spør dere om ho kan gjøre det eller??? Bare lurer litt.. skal til jordmor 6.mars og er på den dagen 4 dager unna termin..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri blitt "rutinemessig" sjekket. venter nr 3 og har hatt ulike leger og jordmødre. For så vidt ikke så veldig interessert i å bli sjekket heller, så det er ikke noe jeg maser om selv. Babyen kommer når den kommer....

Skrevet

jeg har heller ikke blitt sjekket nedentil når jeg har vært hos jordmor..kanskje jeg blir det i neste uke (38 uker da)

Skrevet

Nei det er ikke så veldig vanlig, men de fleste gjør det hvis man spør om det. Noen har gått med mye masrier og ønsker å få avklart om det har ført til noe åpning. Noen ønsker å bli strippet. Det er sjelden at jordmor foreslår dette selv. Det er noe man må spørre etter, og det er ikke sikkert at jordmor er villig til å gjøre noe.

For selv om en undersøkelse viser at du er moden, kan det gå flere uker før du føder likevel. Så ofte har ikke en slik undersøkelse så mye å si.

Skrevet

Jeg ble sjekket tirsdag (37uker). Jordmor ville dette da baby ligger VELDIG langt nede i bekken. Det viste seg at det var modent og åpning og babyen ligger klar til å ploppe ut når det føst starter.

Skrevet

Har heller ikke blitt sjekket denne gangen..Sist satte det i gang fødselen...

Spurte heller ikke...så er spent på hva som skjer på mandag, om legen skjekke modenhet da...Føler meg veeeeeeldig klar...

Tror også det er noe du må spørre etter selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...