små Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 ..hva sier dere da? og hva er egentlig den største forskjellen mellom fascisme og nazisme?
nickoline og supermann Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 facisme tenker jeg mussolini. Men lenge siden jeg leste historie nå. Det meste er nok lagret ganske langt bak i filen for ting jeg ikke trenger å huske...
Gjest -<<- Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Mussolini. De fleste anser jo nazisme for å være en subvariant av fascismen, men sånn om man ser på den italienske fascismen vs. den tyske nazismen vil jeg påstå hovedforskjellen er rasefokuset i nazismen.
små Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 ja, men var det ikke rasefokus i facsismen også? Eller var det mer innad i italia? Altså at du kom fra feil by.. ?
Gjest -<<- Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Plenty av rasisme - det var det jo innen det norske sosialdemokratiet også - men ikke satt i system som i nazismen. Og nazistene fokuserte mer på folket, det ene, gode, rene, riktigrasede Folket; mens fascistene hadde mer statsfokus. Dette finnes det garantert greie artikler om på Wikipedia.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 http://historie.cappelen.no/historie2/kap7/ Her står det veldig greit, med mange linker.
små Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2008 Takk for svar =) Du pila..hva driver du med egentlig? Jeg mener, du veit jo noe om absolutt alle ting jeg driver med på skolen nå.. hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå