Gå til innhold

Hvis jeg sier fascisme...


Anbefalte innlegg

Skrevet

..hva sier dere da?

 

 

og hva er egentlig den største forskjellen mellom fascisme og nazisme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

facisme tenker jeg mussolini.

 

Men lenge siden jeg leste historie nå. Det meste er nok lagret ganske langt bak i filen for ting jeg ikke trenger å huske...

Skrevet

Mussolini.

 

De fleste anser jo nazisme for å være en subvariant av fascismen, men sånn om man ser på den italienske fascismen vs. den tyske nazismen vil jeg påstå hovedforskjellen er rasefokuset i nazismen.

Skrevet

ja, men var det ikke rasefokus i facsismen også? Eller var det mer innad i italia?

Altså at du kom fra feil by.. ?

Skrevet

Plenty av rasisme - det var det jo innen det norske sosialdemokratiet også - men ikke satt i system som i nazismen. Og nazistene fokuserte mer på folket, det ene, gode, rene, riktigrasede Folket; mens fascistene hadde mer statsfokus.

 

Dette finnes det garantert greie artikler om på Wikipedia.

Skrevet

Takk for svar =)

 

Du pila..hva driver du med egentlig? Jeg mener, du veit jo noe om absolutt alle ting jeg driver med på skolen nå.. hehe... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...