Gå til innhold

Herregud da...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er herregud med den artikkelen egentlig?

Den er godt skrevet og gir et flott innblikk i hvordan utviklingen har vært.

Skrevet

Det var tider det... Glad jeg ikke ble mamma da :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Litt aritg og se... med tanke på at min 34-år gamle samboer faktisk var hjemme med papaen sin når han var født :)

Skrevet

Var det jeg mente med herregud... det var tider det ;o) Ikke noe galt med artikkelen. Gikk litt fort med overskrifta ja :)

Skrevet

Svigerfar var også hjemme noen år med mannen min (også 34) - mens han studerte på kveldene. Det kan ikke ha vært helt vanlig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, tror ikke det var vanlig gitt! :) Svigermor jobba og studerte hun :) Svigerinna mi og var hjemme med pappaen tror jeg, i 3 år bodde svigermor et annet sted, og pendla hjem annenhver helg.. hun gikk på skole, så pappa'n hadde alt ansvaret :) Tøft på den tida syns jeg!

Skrevet

De må ha blitt sett på som max tøffelhelter. Men egentlig var de kjempetøffe som turte å gjøre noe så annerledes.

Jeg tror nok svigerfar var ganske "annerledes" i forhold til resten av familien sin (de trodde vi hadde 10 mnd permisjon når jeg sa jeg begynte å jobbe etter 9 mnd - helt umulig å tenke seg at mannen min gjerne ville være hjemme 3 mnd)

Hvis vi hadde hatt slike ordninger nå som på 70-tallet, så tror jeg kanskje en unge hadde holdt - og nr 3 ville aldri kommet opp til vurdering!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg syns det var bra tøft gjort! Og det førte jo til at de måtte klare seg på et slikk og ingeting, men alikvel hadde mer enn nok penger! Helt utrolig! Og vi klager på dårlig råd??

Svigerforeldra mine har faktsik 3, men den i midten er adoptert :o)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Litt interessant det her...nå ser Norge til Island pga den tredelinga, men da jeg blei født i 1986 så hadde mamma (som er alenemor) bare 3 mnd fødselspermisjon. Og inntil man delte den i 3 for noen år siden så hadde mor rett til 6 mnd permisjon...men i stedet for å dele den i 2 mnd til mor, 2 mnd til far og 2 til paret selv å bestemme så økte de den til 9 mnd der far ville ta perm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...