Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ammet etter at dere begynte i jobb, i hvor lang tid benyttet dere dere av ammefri?

Og var det slik at dere begynte senere på jobb og sluttet før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har 1 time fri enten i starten på dagvakten eller 1 time i slutten på kveldsvakten. fungere helt greit. jeg har fri med lønn

Skrevet

Kun de seks pappa-perm ukene. Etter det hadde jeg ferie en stund og så var jeg sluttet å amme når jeg skulle tilbake til jobb igjen.

Jeg valgte å slutte to timer tidligere. Så vanskelig å parkere, så måtte reist nesten like tidlig om jeg hadde begynt senere... :o/

Skrevet

Jeg hadde ammefri kun de fem ukene pappaen hadde permisjon. Jeg ammet til han var mye eldre, men jeg syntes ikke jeg kunne ha ammefri når ungen var passert året.

Skrevet

Syns personlig det er litt å utnytte "goodwill" fra jobben når man bruker ammefri som en metode for å få en time kortere dag enn vanlig (med lønn)... Mener ammefri er til for å amme, og jeg tviler på at ungen er så tørst på melk at h'n MÅ få det en time før arbeidstida er over... Hadde vært mer forståelig hvis man tok en time midt på dagen for å gi melk da.

Kjenner en dame som fortsatt benytter seg av ammefri, og ungen hennes er 5 år... Der kan man jo lure på om fritimen er mest for mors eller barnet sitt beste... Å utnytte ammefri gjør bare at man får motvilje for hele ordningen og kan bidra til diskriminering av kvinner i arbeidslivet tror jeg.

Skrevet

jeg synes det er kjekt og slippe og stresse med puppinga om morgenen før vi drar i bhg, og det skjer lite på jobb før 8 så jeg har ikke dårlig samvitighet. men synes det er verre når jeg jobbe kveldsvakter da blir jeg borte når jeg trengs mest liksom, dra hjem så seint som mulig slik at vi har gjort oss færdig med det meste.

Sjefen snakket forresten om å åpne for fleksi tid slik at vi som har så barn ikke trenger og begynne før 8 og jobbe til 16. Synes synd på de små som blir tratt opp av sengen før kl 6 fordi vi skal på jobb til 7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...