mams31 Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har nå vært stemor for min samboers datter i 1,5 år. Jeg er gravid med vårt første nå. Vi har datteren 50%. Biomor er ekstremt vanskelig å samarbeide med. Hun snakker negativt om oss foran barnet, overholder ikke avtaler og ringer i tide og utide. Hun vil ha det på sin måte hele tiden. Desverre er det blitt slik at hun synes jeg er så grei å forholde seg til at hun tar opp alt med meg når min samboer ikke er tilstede. Jeg gjentar at denne avgjørelsen kan ikke jeg ta osv.. Hun bare fortsetter, jeg har hemmlig tlf nr nå-men da kommer hun heller på døra. Jeg sier at maten er på komfyren, jeg har besøk etc.. Hjelper ikke. Min samboer ønsker å kommunisere så lite som mulig med henne fordi hun har spredd rykter og såret tvil hos meg, familien hans og hans datter. Uansett hva slags dialog vi har prøvd-har dette ikke funket. Hun er også jehovas vitne og eier ikke respekt for oss. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..Min samboer blir irritabel, sur og lei seg når det alltid er noe med henne. Dette går selvfølgelig utover meg, så jeg blir stående og megle. Til 7.og sist er det ingen av dem som hører på meg uansett. Det verste er når min samboer kan la en hel kveld bli ødelagt for oss -bare pga henne. Har noen råd til meg??? Noen ganger kan jeg ta meg i å bli sjalu og lure på hvorfor de aldri gjør opp med hverandre. Hun er gift på ny og jeg vet at min samboer elsker meg og hater konfrontasjoner med mennesker han har mistet respekt for. Han har nylig fridd til meg og det var han som nevnte at han vill ha barn først..Men tankene er der og det føles ikke godt. Noen som kan gi meg råd??
junijente fikk julijente Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Uff, noen ordentlig gode råd har jeg vel ikke. Jeg antar at du har prøvd å ta opp dette med samboeren din? Hvis ikke ville jeg gjort det, og om du har gjort det før, prøv igjen. Han kan ikke overlate kommunikasjonen med henne til deg fordi han selv ikke vil prate med henne. Her har jeg kuttet all kommunikasjon med biomor, dersom det ikke er helt nødvendig, og lar alt gå mellom sambo og henne, fordi forholdet mellom oss (sambo og meg, og henne) har blitt veldig vanskelig. Hva om du slutter å svare på henvendelsene hennes? Man kan kanskje ikke slenge døra rett i fleisen på henne når hun står der, men ikke gi henne et svar, si at du må høre med samboeren din først. Og få han til å ringe tilbake til henne. Jeg ville også tatt opp med biomor (da helst gjennom sambo, for å vise at dette heller ikke er din jobb) at hun prater stygt om dere til barnet. Dette skal ikke barnet høre på, hun har rett til å være glad i begge foreldrene sine, og steforeldrene om hun vil det. Om ikke noe annet hjelper ville jeg nok oppsøkt familievernkontoret, samlivsrådgiver e.l. Det kan høres ut som om du og samboeren din også trenger hjelp til å komme ut av noen dårlige mønstre, og at samboeren din og eksen gjør det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå