mor.monsen Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Noen som har positive erfaringer med denne? Lady Comp er jo svindyrt... er ikke mange prevensjons alternativer når man er allergisk mot hormon preparater.
orkide75 Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 hehe, må bare le når jeg tenker på meg selv nå tåler heller ikke hormorner, fikk kobberspiralen, og 3 mnd etter var jeg gravid:) er nå 20+3, så vil ikke akkurat anbefale den, selv om den virker forskjellog fra menneske til menneske:)
mor.monsen Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 Uff...virker som om det bare er negative erfaringer med denne. Har kommet fram til at det er eneste alternativ med jordmor...men de må da være noe annet? Vil ikke ha to unger så tett... kondomer og hoppe av i svingen er uaktuelt. JM mente at jeg kunne jo kanskje prøve noe med hormoner, men jeg reagerer så kraftig at jeg tør rett og slett ikke. Jeg blir så sinsykt sinna, trist, tjukk og vanskelig å leve med rett og slett. Så det er nok best å la være..
vanillaface Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jeg vet hva du snakker om...ikke lett dette men når det er det eneste alternativet så funker den jo i de fleste tilfeller. Jeg har brukt kobberspiral selv men kommer til å bruke ladycomp etter dette barnet. Jeg får veldige mensblødninger på spiral men har ikke blitt gravid når jeg har brukt den. Den er svært billig og et bra alternativ til hormoner.
Håperpåønskebaby Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Kan jeg komme med et til spørsmål her? Har prøvd Yasmin, Trinordiol og Cerazette tidligere uten hell, har reagert psykisk på alle og fysisk på cerazette. Begynte derfor på minipillen conludag i august og mistet da menstruasjon helt. Har nå fått menstruasjonen tilbake, blødde 12 dager i strekk, for så å ha 5 dager opphold og har nå blødd i 2 dager... Vi snakker om å prøve til sommeren eller høsten, og det er uaktuelt å slutte med prevansjon før dette. Hos oss er også kondom og hoppe av i svingen uaktuelt.. Ladycomp og slikt er jo bare sikkert om en har regelmessig menstruasjon, noe jeg ikke har, eller har hatt.. Så hva er alternativene mine?
snart mor til 3 Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 kobberspiral skal være trygt.. eneste måten å garantere å ikke bli gravid på er å ikke ha sex.. hadde selv kobberspiral og ble ikke gravid med det... men ikke alle kan bruke spiral..men det kan jo absolutt være verdt et forsøk?
C&M&H Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har bare gode erfaringer med koberspiral. Jeg blør lite og har ikke smerter når jeg har mensen da så det er jo en fordel i forhold til spiralen. Annbefaler på det sterkeste å gå til en gynekolog med ultralyd for å få satt den inn slik at han får sjekket at den sitter der den skal inni livmora. For meg var det helt smertefritt å sette den inn og ta den ut og skal definitivt sette inn en ny etter denne graviditeten. Beste prevansjonsmidlet jeg har brukt noen gang..........
Evab Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har brukt det og har vært fornøyd. Tror nok at jeg har økt menstruasjonstiden med et par dager, men det klarer man jo å holde ut.... Er i likhet med deg allergisk mot hormonpreparater.
NemiW og Ravn Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har også god erfaring med kobberspiral. Blødde mye de første 2 gangene etter jeg fikk satt den inn, men etter det var det lite, til og med mindre enn det var da jeg brukte p-piller. Syns det var ubehagelig å sette den inn, men kjente nesten ikke at den ble tatt ut. Kommer til å få satt inn kobberspiral igjen etter fødselen.
anne* Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 fint å høre positive erfaringer! Hører så mye om masse blødninger etc. jeg har bestemt meg for å få satt den inn på 6 ukerskontrollen og se hvordan det går. Blei jo et nytt menneske etter jeg slutta med pillen i vår... så there is no going back...
Håperpåønskebaby Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har problemer med vanlig gynekologisk undersøkelse, sliter med bla sex og mye gåing i dagene etter... Hadde dere alikevel satt inn kobberspiral for 6-12mnd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå