Gå til innhold

Hva sier dere til

Anbefalte innlegg

Skrevet

faddere som spør om å få bære? Her ble det til at sambo måtte spørre mora si om å være fadder, fordi han ikke har noen andre som kunne vært aktuelle kandidater. Nå hadde jeg egentlig ikke lyst å bruke besteforeldre til faddere, men nå må jo også mamma spørres så hun ikke føler seg utelatt. Jeg visste jo at svigermor ville være fadder, og jeg tenkte at hun har sikkert veeeeldig lyst til å bære, men det som skjedde da samboer spurte henne synest jeg bare var helt på jordet. Før sambo er ferdig å stille spørsmålet er dama i gang med å spørre om hun kan få bære! Som om ikke det er nok så svarer sambo at joda det var greit for ham, han måtte bare høre med meg først! Er det bare meg, eller er det litt ubetenksomt å spørre om dette? Er det ikke vi som foreldre som skal spørre den vi vil at skal bære? Man bør iallefall takle å få nei når man spør slik, men det spørs...

Da blir det til at jeg bærer selv (sambo tør ikke :P), for ellers blir det skuffede og gretne tryner fordi at noen andre enn svigermor fikk bære, så slipper jeg også at hun blir gretten på meg fordi jeg sa nei til at hun skulle få bære, for hun spurte jo først!. Jammen meg, jeg har ikke lyst å ha en nesten 75 år gammel svimmel (og på grensa til senil) dame til å bære lille gutten vår til dåp, kunne jo risikere at hun går i bakken og/eller glemmer hvilket navn han skal ha. Hun blir nemlig enda verre enn normalt når hun stresser litt, og jeg vet hun kommer til å være stressa på dåpsdagen, jeg kjenner henne såpass.

Neida, vi har egentlig godt forhold, svigermor og jeg, men dette her syns jeg var teit av henne. >:|

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jeg helt enig i at var veldig rart gjort. Å få bære/være gudmor/far er jo en ganske stor ære vil jeg si, som foreldrene skal tildele en person. Absolutt IKKE noe en ber om å få gjøre/være selv!

Vil nok trekke det så langt som å si at det var ganske uforskammet av henne.

Skjønner deg godt.

Skrevet

Lite voksent gjort av mannen din og si at det var greit for han og han skulle spørre deg.. Da legger han lissom skylden på deg da!

Jeg hadde sakt til svigermor jeg ville bære selv, eller at jeg faktisk allerede hadde spurt en annen.. Det burde en eldere dame klare og finne seg i.. Hun får være takknemlig for at hun får være fadder ;)

Skrevet

er jo enig i at det var litt rart av henne å buse ut med et sånt spm, men jeg synes nå det var ennå mere feigt og rart av samboeren din å takle det sånn han gjorde. er han ikke voksen da? tør ikke bære sitt eget barn til dåpen...... men misforsto jeg innlegget ditt? var han i ferd med å spørre om hun ville bære og så kom hun dere litt i forkjøpet og spurte før han hadde gjort deg ferdig? hvis det var det som skjedde så forstår jeg ikke helt at du reagerer så kraftig.

prøv å tenk på at du gleder en gammel dame ved å la henne ta del i dette. litt dumt med en fadder på 75, men man kan jo ha 6 faddere så det er jo nok av andre å ta av som kommer til å kunne stille opp i årene fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...