Gå til innhold

Sykemelding??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan stiller dere til sykemelding i svangerskapet??

Er i uke 29 nå, og er så sinnsykt mye sliten og trøtt.... Føler jeg er på felgen HELE tiden og ikke orker noe som helst... I tillegg har jeg vondt i bekkenet, ikke sånn kjempe men det er vondt....

Synes dere det er dårlig av meg å syke melde meg pga sånne ting???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hvilken type jobb du har.

Om du har en kontorjobb syns jeg kanskje det ville holde med en en liten % sykemelding om det er nødvendig. Om du har en fysisk krevende jobb er det noe annet.

Skrevet

Umulig for oss andre å mene noe om det, det er jo bare du selv som kjenner det. Men mener at man må prøve å sove mer osv. hvis man kan det, før man sykemelder seg. Men kanskje du ikke har mulighet til det eller at det ikke hjelper. Så hvis du uansett hva du gjør er utslitt, så synes jeg ikke det er galt....

Skrevet

Prøve med 20% sykemelding og da fri hver onsdag! Det funker fint

på de fleste arbeidsplasser med litt tilpassing og du får mye mer

overskudd.

Skrevet

Må bare si at føler man at man ikke strekker til på jobb/eller hjemme. Da er det på tide å sykmelde seg. Man må faktisk tenke på den lille inne i magen også. Du skal jo fungere etter fødsel også. Det kan bli et problem om du sliter med bekkenet etter fødsel pga. at du presset deg for mye mens du gikk gravid!

Skrevet

Jeg fikk sykmelding i uke 31/32, og er kjempeglad for det. Jeg var også veldig sliten og trøtt, og kunne helt sikkert fått det før. Nå hadde jeg litt vondt i bekkenet og mye kynnere også, så både jordmor og legen min anbefalte det. Jeg fikk 100% med en gang. Kan ikke tenke meg hvordan det skulle vært å være på jobb nå, føler meg tung og sliten.

Hvis du føler at du trenger å være hjemme og slappe av, så synes jeg du bør ta det opp med legen din! Man skal høre på kroppen, og det blir tyngre de siste ukene!

Skrevet

HI her; jeg har stillesittende kontor jobb og ikke barn hjemme som jeg må ta meg av, men jeg vet ikke om jeg synes det er riktig at man skal være helt utslitt når man er gravid.

Litt kan jeg tåle og jeg kan helt sikkert presse meg til å gå på jobb 100% frem til permisjonen begynner, men prøver å tenke litt på den lille inni magen. Vil jo at den skal ha det så godt som overhode mulig og ikke føle stress fra meg....

Skrevet

Har det samme som deg HI, kontorjobb og ingen barn hjemme. Har ingen alvorlige plager men merker at det begynner å ta skikkelig på. Når man er utslitt fungerer man jo ikke 100 % uansett, så vil snart trappe litt ned.

Merker mye mindre aktivitet i magen de dagene jeg er skikkelig stressa og utslitt og synes ikke det er noe særlig..

Skrevet

Ja det samme gjør jeg..... merker at det er mindre bevegelser der de dagene det går i ett, og får vondt av å se for meg lille prinsessa mi ligge der helt forskremt... hehe.......

Skal du ta en liten % sykemelding da eller?

Skrevet

Hadde 20 % sykemld i desember da jeg har sovet ca. 3-4 timer pr natt, men har siden januar tenkt at de får bare gå m full jobb enn så lenge. 20 % hjalp på med at jeg kunne ta det litt mer med ro på morgenen.

Men er nå i uke 34 og vil heller prøve 60-80 %, har ingenting igjen for å bli totalt utslitt, men vil samtidig ikke forlate jobb helt enda..

Skal til jordmor neste uke så tenkte ta det opp med henne da..

Skrevet

Må få si at en kontorjobb kan være utrolig slitsomt og krevende mentalt! Jeg har en jobb som krever mye tankearbeid og hvor det ikke er særlig hyggelig å gjøre feil... noe som lett kan skje om man er kjempe sliten og trett som igjen fører til at du blir ukonsentrert. Alle fokuserer sånn på at det kun er fysisk krevende jobber man "rettmessig" kan ta sykmelding fra.. vil tørre å påstå at man kan bli vel så sliten av en kontorjobb, men på en annen måte!

For meg fungerer det veldig greit med kortere dager, slik at jeg kan yte mitt beste når jeg er på jobb, men samtidig får sovet og slappet av nok til å hente meg inn.

Prat med legen din du! Samme hvilken type jobb du har så er det ingen optimal situasjon å være "bånnsliten".

Skrevet

Jeg går kun til jordmor i svangerskapet. Kan hun sykemelde meg, elller må jeg til legen?

Skrevet

Synes IKKE at det er dårlig at du sykemelder deg!

Jeg ble 50% sykmeldt forrige uke. Er i uke 36 nå.

jeg våkner 3 ganger om natten, har kramper i beina, mareritt, sinnsykt sliten og trøtt og i tillegg må jeg sitte foran Pcen i 7,5 timer på jobben? *sovner* No thanks!

Legen forsto situasjonen og sjefen og!

Lykke til :-D

Skrevet

Hei!

Du må nok til legen. Jordmødre kan ikke gi ut sykmelding. ;(

Skrevet

Min jordmor sa det sånn at litt plager og ubehag må gravide regne med, men hvis det er sånn at man ligger rett ut på sofaen fra man kommer hjem til man ruller over i senga om kvelden, så er det absolutt på tide med sykemelding! Anbefaler deg å diskutere det med legen din, er jo uansett han/hun som avgjør om du skal sykemeldes eller ikke.

Skrevet

Jeg har sykemeldt meg på samme grunnlag....

Skrevet

Har vært sykemeldt fra uke 16...... Merket stor forskjell når jeg endelig sykemeldte meg så mye som fysio rådet meg til! Fikk et helt nytt liv!

Skrevet

Nei, det er ikke "dårlig av deg". Det er ingen som kommer til å takke deg dersom du er "flink pike" og sliter deg totalt ut før fødselen, husk det! Du trenger krefter når du skal føde og du trenger overskudd i tiden etterpå. Snakk med legen om en delvis sykemelding, så kan du ta litt kortere dager og kanskje en dag fri i midten av uka. Lykke til!

Skrevet

Jeg ble 40% sm i uke 25. Jeg har kontorjobb. Jeg var totalt utslitt om kveldene og merket at det fungerte ikke i det hele tatt å ha det sånn. Nå skal det sies at jeg har to barn hjemme på 2 og 4 år så det hadde nok vært mye enklere dersom jeg ikke hadde noen barn. Da står man jo litt friere til å hvile etter jobb. Jeg har fått et "nytt liv" etter 40% sm og kommer til å klare meg på det ut til perm.tiden tror jeg.

Det er ikke for dumt å sykmelde seg litt redusert for den grunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...