Tobarnsmamma!!! Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jaja. I dag kom tanta, omtrent en uke for seint - eller var det en tidlig SA? (hvis det er riktig å kalle det dét.) Testa negativt mandag kveld, men hadde planlagt å kjøpe nye tester i dag. Har hatt masse symptomer, og flere og flere de siste dagene. Metallsmak i munnen nesten konstant, hodepine i går (det pleier jeg aldri å ha), kvalmebølger gjennom dagen, oppblåst...og selvfølgelig murring i magen. Så i går var jeg temmelig sikker, var da over 5 uker siden forrige mens. Men så spottet jeg litt i gårkveld, og begynte å blø i morges. Og når virker det som alle symptomene gradvis slipper taket - kroppen "letter" på en måte. Vel. Jeg velger å tenke på dette som en tidlig SA, i hvert fall har noe foregått i kroppen min, det er helt sikkert. Dette har pågått omtrent fra den tida egget kunne ha festa seg. Jeg har det aldri sånn før tanta kommer - pleier ikke å ha så mye plager da, og slett ikke metallsmak og hodepine. Hvordan går det herfra da, damer, dere som har erfaring med sånt? Jeg har faktisk aldri opplevd dette, har vært gravid én gang og det resulterte i en flott jente. Er det vanlig å få EL 14 dagers tid etter dette? Skal jeg regne det som en vanlig mens?
madisen Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Min to SA var akkurat som du beskriver. Symptomene slapp gradvis taket etter jeg begynte å blø. Men jeg hadde fått svake positive tester etter IKM begge gangene, så jeg er jo sikker på at det var det som skjedde. Det er veldig trist når det skjer, man vil jo så gjerne, men jeg velger å tenke at det er naturens måte å rydde opp. Det var ikke liv laga. Bedre lykke neste gang. For meg har det fortonet seg som en forsinket mens og jeg var straks i rute igjen etter første gang (andre gang var nå nettopp). Men jeg kjenner når jeg har EL, så har ikke drevet og regnet så mye på det. Lykke til med videre prøving.
Tobarnsmamma!!! Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 Lykke til du også! Har fulgt med på det du har skrevet i det siste. Jo, dette er jo naturens måte å rydde opp på, og man skal jo være glad for det - hadde jo vært verre seinere. Man får bare gå på videre. Jeg var deppa i morges, men - det kommer jo nye sjanser snart! Får satse på at den sitter neste gang.
madisen Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Skjønner godt at du var deppa, jeg gråt hele dagen på torsdag da det skjedde. Heldigvis reiste vi bort i helga, samman masse folk og fikk andre ting og tenke på. Nå går det bedre, nå er jeg bare glad for at vi faktisk blir gravide.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Å. Det var leit å høre! Det du forteller er helt likt sånn jeg hadde det da jeg prøvde få barn sist. Jeg var en uke på "overtid" da plutselig blødningene begynte kom, og symptomene forsvant. Jeg kaller det en SA selv om heller ikke jeg hadde noen positive tester. Men: neste måned gikk det så mye bedre, for jeg blei gravid! EL til helt vanlig tid (når regner dagen SA begynte som første dag i siste periode), og småblødninger (festeblødninger) rundt IKM. Det var først 4 dager etter IKM at testene slo ut på meg, så det er kanskje noen som har "tregere" hormonproduksjon enn andre? Men gravid var jeg altså, og nå har jeg verdens herligste gutt på 14 mnd løpende rundt. Så du må ha KJEMPELYKKE TIL. Kanskje er neste måned den riktige for deg! klem fra ei som også prøver bli tobarnsmamma..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå