Mayken Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 For noen år siden fikk jeg akutt vondt i nakken ned stråling og følelseløshet ut i fingrene på høyre side. var hos legen, ble sykemeldt og henvist til ct fikk ct en mnd etter og det viste ingenting. Gikk til fysioterapeut og han var overbevisst om at det var prolaps uansett. Fikk et tilbakefall ca 1-1 1/2 år senere, var til ct igjen, men viste ikke noe denne gangen heller. Har gått til bahandling siden, men er en stund siden nå. har de siste 3-4 ukene vært veldig anspent i nakke, skuldre og rygg, skikkelig stiv, og i går måtte jeg bare gå hjem fra jobb fordi jeg rett og slett ikke klarte å holde hodet oppe. Til og med når jeg ligger kjennes det ut som om musklene mine knyter seg. De siste to ukene har jeg hatt veldig vondt i korsryggen (fysio har sagt at jeg har veldig svai-rygg og må få trent opp muskulaturen, har ikke blitt så mye av det i det siste desverre) Gjør vondt å sitter, kjennes ut som om den er helt av, verker når jeg legger meg ned. Det jeg reagerte på d jeg våknet i dag var at jeg var nummen i hele venstre foten og ut i tærne. Beina føles litt kraftløse (litt som gele) når jeg går. Er ganske ubehagelig å ha det sånn og ikke vite hva det er. Kan det være en låsning i korsryggen som ligger å trykke på nervene eller kan det være en liten prolaps? Noen som har vært borti lignende? Har time hos fysio på torsdag, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. bare se det an over helgen kanskje? Hva ville dere gjort.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Er operert for prolaps, men aner ikke hva som feiler deg. Høres ut som en bekken eller korsrygg låsning som trykker på issjas (?) nerven kanskje...aner ikke. Kanskje du kunne få snakke med fysio på telefon? Jeg må trene rygg og magemuskler hver dag, ellers blir jeg helt ødelagt.
lenej :o) Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 min fysio gjorde bare mine prolapser værre. dem mente eg bare hadde dårlig trente muskler i mage å rygg. fikk et sånnt anfall som du beskriver, men i rygg, ikke nakke, å måtte til røntgen. hadde 2 der i ryggen... fysioen hadde bare gjort det værre, og jeg hadde fått betennelse av det.. så.. har bare et ord til deg kjære du... KIROPRAKTOR! er det eneste som funker her...
Mayken Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 Er veldig fornøyd med fysioterapeuten min. Har blitt bedre i nakken, men får en del tilbakefall da jeg ikke har fått trent sånn som jeg bør Har vurderer visst å melde meg på noe som heter rygg og nakke skolen. Kan jo være en låsning i bekkenet som gjør dette med beinet, hadde låsning på høyre side under svangerskapet og har vel kjent det igjen litt i senere tid, men det er høyresiden min som er nummen da.....' Blir ikke klok på dette gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå