Gurine Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Har akkurat snakket med legen min og hun skal sende meg en resept på B12 sprøyter. Jeg har ikke så veldig lav B12, men den er litt for lav. Noen som vet om B12 sprøyter kan virke hurtig med tanke på det å kunne bli gravid? Kan hende jeg har mulighet nå også da, men har ikke klaffet enda (som jeg vet om, ikm ca den 25). Vet dere om det er ok å ta tilskudd av B12 sprøyter hvis man er gravid? Jeg tenker om jeg er gravid uten å vite det enda liksom? Bør jeg slutte med de hvis jeg tester positivt mon tro?
Lova Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Hei, dette synes jeg du burde snakke med legen din om.Da får du et svar du kan være helt trygg på.Har selv hatt lav B12 2 ganger, gikk på sterke reseptbelagte piller begge gangene(den ene gangen var jeg akkurat blitt gravid).Da jeg var hos legen min sist hadde jeg veldig lavt jernlager, og nå tar jeg jerntabletter.Vet ihvertfall at jernmangel kan gjøre det vanskeligere å bli gravid... Lykke til:)
babyboble Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Nei, herregud. det er ikke farlig og gå på B-12 sprøyter mens du er gravid. Jeg fikk dette 2 ganger i uken i nesten hele svangerskapet for og legge på meg og for og hjelpe litt på kvalmen, så det er trygt og bruke.Trodde ikke det hjalp for og BLI gravid, men jeg skal jo ikke si det. det burde nok legen vite. Lykke til uansett.
Gurine Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 Har lest at lav B12 kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Husker ikke helt om det var manglende eggløsning, eller at egget ikke festet seg så lett. Har i hvertfall ikke noe problem med det å legge på meg jeg da, heller motsatt.. urk Men får se da om det gir noen effekt på gravidfronten. Var i hvertfall ikke gravid nå, akkurat oppdaget tante-besøk.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 B-12 sprøyter hjelper ikke på å bli gravid. At man har vitaminmangel (ikke bare B-12 mangel) kan kanskje gjøre det vanskeligere å bli gravid, dette vet jeg ikke så mye om. Man får jo bare sprøytene for å få opp nivået av vitaminet til det normale. Det er mange som får B-12 mangel i svangerskapet, og da får de tilskudd, så det er ikke farlig å ta sprøytene mens man er gravid. Jeg har tatt B-12 sprøyter i mange år og har slitt i 3 år nå for å bli gravid, og har enda ikke fått en spire...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå