Gå til innhold

Begravelse og små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oldefaren til jentene døde i går:o(

Vi skal i begravelse på fredag om 1 uke.

Ville dere hatt de med eller fått barnevakt?

De er 2 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kondolerer :(

mini var i begravelsen til sin oldefar. men da var han 4 mnd og sov på fanget mitt hele tiden. nå er han straks 2, og jeg tror faktisk ikke det hadde gått så aktiv som han er nå....hmm...jeg ville nok satset på barnevakt.

Skrevet

Spørs hvor viltre de er, men kan være litt hyggelig å ha med barn også.Når gamle dør er det jo veldig naturlig og "greit". For barna er det vel mest kjedelig

Skrevet

Umiddelbart ville jeg si de var for små, men har de masse spørsmål rundt døden, var de nært knyttet til oldefar etc, ville jeg ha vurdert det.

Jeg mener det er viktig at barn kan stille spørsmål og få svar rundt døden, være med pås eremonier etc, men at de da må forberedes på det. Jeg tenker da at man som foreldre setter seg ned sammen med barna og forteller ganske detaljert om hva som skal skje ( vi skal i kirken, noen kommer til å gråte, kiste, blomster, presten snakker, sang etc). Men som sagt så tenker jeg at 2 år, da er de for små til å skjønne det hele, men du kjenner barna dine best.

Skrevet

Hadde begravelse for min mor i går.

Svigermor hadde min 2 åring med, slik at hun kunne ta ham ut hvis han ble urolig. De gikk litt til og fra, så det gikk greit.

Men han hadde ingenting igjen for det, og jeg ble litt stressa av å høre ham..

Så skulle heller hatt ham i bhg eller hjemme med noen..

Skrevet

Det har vært diskutert mange ganger her inne, og jeg tror konklusjonen er at når gamle folk dør og det ikke er en stor tragedie som foreldrene ikke takler så tar en med barna.

Kommer jo litt an på familien da og hvor mye støy en tåler. Min erfaring er at barn oppfører seg bra, og at alle setter stor pris på at barna er tilstede selv om det blir litt støy og rare spørsmål.

Da vår barnekjære gamleonkel døde var det fullt av barn i kirka, og alle var med frem og la en rose hver på kista og sang Fager kveldsol smiler. Akkurat like mye liv og røre som onkel likte, og presten satte stor pris på "hjelpen" han fikk under talen. Men han het jo ikke Gustav Kornelius mamma...han het jo Goggen!!!!

Skrevet

Jeg ville hatt de med, ungene skal bli med når noen i nær familie dør. En selvfølge i vår familie at alle er med, om de er små eller store.

Om de leker, løper og andre ting er bare koselig. Begravelser i vår familie er ikke noe veldig triste greier.

Men jeg er mer usikker om de skal få være med når det er begravelse i farens familie, der slikt er veldig trist uansett hvor gamle og syke de er. Så må nok se litt ann på hvem og hvor osv.

Men i min familie hadde jeg tatt de med uten tvil. Alltid vært unger som har lekt og lettet stemningen for alle og enhver. (om det hadde vært en ung person som døde tragisk, så hadde jeg vurdert det noen gange men)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...