Gjest Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Noen som vet? Driver og ser på statistikker (er ganske lei av regn, jah) og fant ut at stavanger var knall sammenlignet med bergen med bare 1250mm nedbør i snitt versus bergen sine 2250. *grøsser* Oslo hadde mindre enn det igjen med mellom 685 mm nedbør og 1138 i snitt. Men hvor regner det virkelig lite? Hvem av dere er knallfornøyd på grunn av lite nedbør og masse sol? Si meg!
meg & to små vampyrer Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Vestfold har mest soltimer i året i Norge:) Kom til Vestfold!
lenej :o) Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 karasjok! der regne det lite... men er mye mygg...
*ale* Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Er ikke Saltdal i Nordland ett av de tørreste stedene???
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Nevn byer i Vestfold. It's not ringin' any bells...
meg & to små vampyrer Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Tønsberg, Sandefjord, Larvik, Horten, Holmestrand... Er alle byer i Vestfold:) Litt sør for oslo:)
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Hvor store er de byene? Sånn kjempesmå? Under 40 000 mennesker? Er det noe særlig med utenlandske mennesker der? Av erfaring så vet jeg at det ikke er så veldig enkelt å være en av veldig få fargede i en by eller bygd.
Darth Vader Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Da er jo Drammen et supert alternativ. Her er utlendinger i massevis ;-)
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Hvordan er det å bo i Drammen da? Positivt/negativt? Kom med det!
alvis Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 Du bør ikke prøve deg på Stavanger i alle fall:( Drittvær hele veien. Men jeg har bott i Bergen også og der regnet det mer enn i Stavanger!
Darth Vader Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har bare bodd her siden september - men jeg har fått knekt en del fordommer om Drammen i alle fall. Og dem hadde jeg j..... mange av for å si det mildt, hehehe. Det er et supert kulturtilbud her for de som bryr seg om det. Miljøet rundt Union Scene/Biblioteket er digg for en som meg. Det er godt vær her - og jeg omtrent bare tripper mens jeg venter på sommeren - da skal jeg ligge og slange meg på strendene i området her :-D. Selve byen har blitt utrolig mye penere enn bare for ti-femten år siden. Elvebredden og sentrum er rustet kraftig opp - og det er nesten som om folk har forandret seg i takt med at byen er blitt penere. Mange koselige kafeer som jeg føler meg hjemme på. Og for dem som liker å slite seg rundt på ski så er det kjempeflott turterreng rett utenfor stuedøra med preparerte løyper, akebakker etc. Minuset er at jeg syns det er vanskelig å bli kjent med østlendiger. Syns de er litt stivere og mer overlegne enn folk andre steder (shoot me - mannen min er også østlending, nevner det bare til mitt forsvar, hehehe). Og det er nok ikke tilfeldig at de jeg har blitt venner med så langt i byen her er fra Pakistan, India og Irak... Forøvrig så er sambo fra Drammen, så vi får litt gratis drahjelp ved å puste liv i hans venner. Så er jeg litt femte hjul på vogna liksom, hehehe. Neida - det går egentlig utrolig bra. Et annet pluss er at Drammen ligger sentralt til. Man kan jobbe i Oslo og bo i Drammen.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 Ut fra http://www.yr.no/verdata/ så regner det ganske så lite i Stavanger sammenlignet med Bergen! Nesten halvparten så mye bare. Hvor er du så godt vant fra?
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #14 Skrevet 22. februar 2008 Hm! Det hørtes jo veldig bra ut Darth Vader! Hvor langt er det å pendle til Oslo? Er ikke det køståing til den store gullmedaljen? Det er så ille med kø her at det er til å bli gal av noen ganger.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 Jeg syns personlig ikke Drammen er så veldig koselig by. Men det er meg. Byene i Vestfold er små ja, 20-40000. Men det er et lite fylke som er tettbebygd, så det er ikke øde langs kystlinja noe sted akkurat.. Tog til Oslo (gjennom hele Vestfold går det tog) tar ca 1,5 time.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #16 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er også Drammenser og har pendlet til Oslo i lang tid. 40 min med toget, evt 45 med timesekspressen:) Drammen kan anbefales på det sterkeste og byen utvikler seg stadig til det bedre. Det er kultur og skole, det er natur og godt miljø! Og det er en fabelaktig by å vokse opp i! Vi bor på Konnerud utenfor byen og trives kjempegodt. Mannen min er fra andre siden av byen og sier det er minst like bra der. Det er masse masse drammensjenter her inne så nettverk bør heller ikke være noe problem til å begynne med;) DiBtreff forekommer hyppig:)
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 22. februar 2008 #17 Skrevet 22. februar 2008 Vet at Tjøme i Vestfold har best vær på sommeren. Vi bor i Tønbsberg og har hytte på Tjøme. her trives vi iallfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå