Gå til innhold

attføring, student og rettigheter..noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i den situasjonen at jeg går på yrkesrettet attføring og studerer. Er på siste året- dvs skal egentlig være ferdig til sommeren. Har termin i april, så nå haster det å finne ut av hvilke rettigheter vi har. Er ikke registrert som samboer med barnefaren, men han får vel ikke permisjon med foreldrepenger dersom vi ikke registrerer oss som det?? Har prøvd å finne ut dette via Nav, men får ikke noe fornuftig svar.... Ifølge nav arbeid må jeg ta permisjon fra attføringsstønaden jeg får i 9 uker (3 uker før og 6 uker etter fødsel), men jeg kommer til å ta eksamenene i mai likevel. Vet jeg har rett på engansstønad, og gjerne fødselsstipend fra lånekassen. Nav arbeid forventer videre at jeg går ut i jobb i juli/august, og såg bare dumt på meg når jeg lurte på mulighetene til å få utvidet attføringstiden med 6 mnd, da jeg må ta opp igjen noen fag til høsten...

Leste også noe om at far evt må begynne permisjonen innen 12 uker ellers misser han dager av den, men en annen plass står det at den må taes ut iløpet av 3 år etter fødsel...

Blir ikke klok på alle de lovene og reglene, så håper noen her kanskje er i samme situasjon eller har mer peiling og kan gi meg litt hjelp med å forstå???

Blir veldig takknemlig i så fall.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...