Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo lenge til jeg skal tilbake i jobb, nærmere bestemt 1. oktober. Har allikevel blitt kastet litt inn i tankegangen om jeg skal bytte jobb eller ikke. Før vi flyttet tenkte vi at det å reise litt gikk helt bra. Uten trafikk er det jo heller ikke langt til jobben. Nå ser jeg imidlertid at Maud-mannen bruker mye tid på å dra frem og tilbake. Min jobb er plassert enda mer klønete i forhold til kollektivtrafikk og dessuten trenger jeg ofte bil i løpet av arbeidsdagen.

Nå er det ledig en helt lik stilling som den jeg har. Omtrent samme avstand, men mot trafikken. Så nå har jeg skrevet jobbsøknad... Ikke lett å vite hvor mye man skal skryte og hva man skal legge vekt på. Både spennende og litt slitsomt å tenke på at det kan bli noe nytt. Hvis de i den andre jobben ikke kan vente på meg, tror jeg det blir noe helt annet. Hva skal jeg gjøre da, mon tro?

Hva vil jeg og vil noen ha meg? Hvor mye penger synes jeg at jeg må tjene? Hvor mye ansvar vil jeg ha? Kanskje privatpraksis hadde vært noe? Kanskje jeg ikke skal jobbe med barn eller ungdom denne gangen, kan jeg noe annet da? Orker jeg noe nytt når jeg skal begynne i jobb og minstesnuppa i barnehagen? Spennende tider som dere skjønner ;-)

God helg til dere alle fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅÅÅÅ så spennende! TUsen tanker, og helt sikkert tusen muligheter! Du er jo den beste, det er det ikke vanskelig å skryte av!!!!!

Jeg er ganske sikker på at du hadde gjort deg godt som all salgs innen faget, at din erfaring både på privaten og proffesjonelt gjør deg kapabel til å klare en jobb med folk som er over 18 år også! Helt helt sikker på det!

Dette blir en spennde vår da rett og slett..... hva venter i oktober??? Det er det sikkert bare nissen som vet...

Skrevet

Det er alltid spennende å stå ved et veiskille å måtte velge veien å gå videre. Problemet er jo at man vet hva man har, men ikke hva det nye vil bringe.

Godt at du har noen måneder igjen før du trenger å bestemme deg helt. Du får nok av tid til å veie for og imot og finne ut hva du vil bruke arbeidslysten din på fremover.

Ønsker deg god helg og at tankene ikke kverner hull enda :-) Lykke til!!

Skrevet

Først må man finne ut hva man har lyst til. Nye utfordringer er spennende!!!

Praktiske ting er jo viktig, for at hverdagen skal fungere. Høres jo supert ut å pendle motsatt vei, da sparer man mye tid i løpet av en uke:-)

Privat praksis krever mye tross alt. Kanskje det passer bedre senere når minste er blitt litt større?

Økonomien er jo som regel avhengig av en viss inntekt, så det må jo tas med i betraktningen.

Det har jo vært litt "styr" for deg i gamlejobben, med kolleger som ikke er like enkle bestandig....Lederansvar er ikke bare bare bestandig. Man må også ta det som ikke er noe gøy da.......kanskje er tiden inne for å tråkke nye stier.

Jeg har ikke angret en dag på at jeg takket ja til nye muligheter i jobbsammenheng:-) Stortrives og er glad for at jeg har erfaringer med meg i bagasjen:-)

Og det er ikke det minste farlig;-)

Jeg er jo av den oppfatning at brikkene faller på plass når de skal og at mulighetene som dukker opp er et skritt videre for oss:-)

Spennende er det!

Lykke til med undring og fundering - spennende tider for deg!

Skrevet

Det spinner mange tanker når man starter en slik prosess. Spennende, men samtidig skremmende.

Jeg fikk tilbud om ny jobb i slutten av permisjonen min. Pga at pappaen her akkurat var begynt i ny jobb, og fordi jeg var usikker på rutinene i hverdagen valgte jeg å takke nei. Nå skal det sies at jeg trives godt i min nåværende jobb. Rutinemessig har det gått greit. Men jeg har en svært fleksiel jobb, det setter jeg pris på nå med 3 barn som skal avgårde på morgenen og hentes om ettermiddagen.

Men timene er verdifulle i løpet av en dag. Å kaste bort tid på til og fra jobbkjøring skjønner jeg at du ikke vil fortsette med.

Lykke til med valget og evt søknader.

Skrevet

Jeg tror ihvertfall at det slett ikke skader å skrive en søknad om ikke annet, for å sjekke responsen. Så har du litt tid til å fundere på hva du egentlig vil.

Klart du kan gjøre akkurat det du setter deg fore å gjøre. Som dritgrei sier...du kan jo ALT! Som du skjønner har vi uslettelig tro på dine ferdigheter uansett hvilke felt du vil satse videre på... *smiler*

det blir spennende å høre hva du beslutter til slutt...

Klem klem

Skrevet

Det er hyggelig å bli vist så stor tillit som jeg blir av dere :-D Nå skal det jo sies at ingen av dere egentlig har sett meg i virksomhet da, men...

Jeg er enig med Tiggywinkle i at det er godt å gå tilbake til noe kjent. Det er derfor en lik stilling et annet sted virker attraktivt. Jeg har det svært fleksibelt nå og bestemmer over min egen tid. Sånn har jeg egentlig alltid hatt det etter at jeg ble ferdigutdannet, så noe annet tror jeg ikke jeg tåler.

Jeg har sendt en søknad på den jobben som er som den jeg har nå. Skader ikke å prøve selv om de vil ha noen på plass før jeg vil begynne å jobbe. De får i hvert fall ingen søkere som er bedre kvalifisert og har mer erfaring med akkurat dette.

Skrevet

Spennende tid med nye valg.Klart reisevei og tidssparing har mye å si i en travel hverdag. Samtidig vet man jo hva man har....Men om stillingen går ut på det samme,kan det jo være godt å bytte beite også.Sikkert lettere når du har vært hjemme i permisjon en stund, å starte opp på nytt sted.

Privatpraksis er jo absolutt spennende,men kanskje litt ensomt?

Lykke til!!

Skrevet

Så spennende, Maud!! Skjønner godt at du tenker på reiseveien, det går tross alt bort ganske mye tid i bilkø... Kjeeeedelig!

Holder en knapp på at du har valgt et lurt alternativ, det høres slik ut. Lykke til, du er flink :)

Skrevet

Det lille grannet jeg kjenner deg Maud, så vet jeg at du gjør gode vurderinger:=) Lykke til med jobbsøk! Krysser fingrene for at du ender med den "perfekte" situasjon for deg og dine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...