Gjest Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Ser på samtalen om vogn at mange velger Emmaljunga. De er knallfine. Hadde en Emmaljunga til førstemann og var kjempefornøyd med den. Bagen er stor og fin om vinteren. Denne gangen har jeg forelsket meg litt i Teutonia Prestige med fashionbag 08. Bagen er passe størrelse og veldig lett å bære. Ingen andre som vil ha denne vognen?Er det noe "galt" med den som jeg burde vite om?
minou Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har ikke teutonia prestige, men en annen teutonia-vogn (kjøpt til førstemann)...og er kjempefornøyd! Selve vogna er tung, men stabil.Den føles trygg, også når en to-åring forsøker å reise seg og spenner fra er jeg ikke redd den skal velte. Sånn sett har den nok mye til felles med Emmaljunga, de er ikke lettvektere noen av dem. Det som vippet oss over på teutonia var bag'en. Vi bodde i 5 etg. uten heis, og jeg sleit med vond rygg, og de få kiloene i forskjell fra hardbag til softbag gjorde underverker for meg. Jeg husker jeg leste på nettet at det var noen som irriterte seg over en klikkelyd som kommer når man tar ned kalesjen. Lyden er der, men har ikke irritert meg:-)
M by M Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Hadde Teutonia Mistral til dattra mi. Var bare litt fornøyd med den. Syns det var tungvint med softbagen, og den ble slarkete i håndtaket etterhvert. Offroadhjulene som skulle være så bra var umulige å gå i gress, grus og snø med. Handlebagen under er veldig liten. Også er Teutonia veldig dyr. Så jeg vil ikke ha det igjen. Men vet jo at mange har vært veldig fornøyde med Teutonia. Blir en klassisk Emmaljunga duo edge på oss denne gangen. Har Emmeljuna Cross som vogn nmr 2 og er superfornøyd med den.
Ophelia & Jr. Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jeg vil også gjerne høre Teutonia-erfaringer! Er førstegangsfødende og har lagt min elsk på Spirit S3... Jeg har også lagt merke til at "alle" skal ha Emmaljunga. Pussig. Synes de virker litt svære/tunge.
Monique72 Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Jeg hadde e Simo Duo vogn til første mann, Teutonia til andre mann... Jeg skal definitivt ha Simo til tredje mann
Monique72 Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Ikke noen store ting, men syns Simo var av bedre kvalitet. På Teutonia vogna revnet det litt i stoffet på bagasjekurven, stoffet rundt trykknappen på kalesjen revnet også litt, kapsel på det ene dekket falt av, så det var bare småtteri, men likevel irriterende. Simo er jo kjent for kvalitet, og er norsk. (Derfor laget for norske forhold)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 har hørt at teutonia rett og slett er av dårlig kvalitet. broren min hadde en, og sleit med at skruer og mutrer falt ut stadig vekk. har en venninne som sa det samme.
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har bare hørt positive ting om Teutonia og har mange venninner som har mistral/ prestige. Har en søster som har y2k og selv har jeg lagt min elsk på spirit s3
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har en teutonia mistral og kan ikke annet enn å rose den opp i skyene :-----) Kjempegod vogn som er jeg er veldig glad i. Har softbag til den også som jeg nok kommer til å bruke når lille i magen blir født:) Vognene er kjempelette å trille i forhold til simo vognene. Har hatt begge deler og skal som sAgt bruke teutoniaen nå igjen :-) Bare positive erfaringer herfra:-)
CC2u Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har også teutonia-vogn, men en 04-modell, y2k. Jeg er veldig fornøyd med den. Har brukt den helt til nå til min 3-åring, og skal også bruke den til nestemann. Solid vogn vil jeg si, og har ikke noe å utsette på den.
~~ElleMelle~~ Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 Vi skal også ha Teutonia Prestige. Jeg var veldig lysten på en Simo, men den ble rett og slett for stor når den var sammenslått, så den ville ikke gått inn i bilen uten en masse demontering. Stor forskjell på hvor kompakte de ble sammeslått, pluss at det skiller ganske mye på vekten av dem (3-5 kg). Så det praktiske avgjorde valget, pluss at sambo syntes de var litt tøffere enn Simo. Syns vogna er fin jeg og. Var i tvil om vogna var litt lav til bruk som bagvogn sammenlignet med simo og emmaljunga, men som sportsvogn er jo dette en fordel, og alle venninner som har barn sier at det er "sportsvognbruken" av en vogn som absolutt varer legst. Flere forhandlere jeg har snakket med har sagt at kvaliteten er helt på høyde med Simo, og at dette er av de to beste merkene på markedet. Så den over som skrev om alle problemene må ha vært veldig uheldig. I Sverige er dette en vogn som er veldig populær og sammen med Emmaljunga er størst på markedet. Har mye bekjente der, og Teutonia har et veldig solid rykte på seg der.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 Har hatt både Mistral og Rocky varianter-og veldig fornøyd med begge deler...God og solid vogn man kan ha til barnet i mange år.. NB! Den klikke lyden på kalesjen som noen over her nevnte,blir borte når man presser kalesjen ned,før man drar den opp eller ned... Til tredjemann nå vil jeg ha en OTH urban jungel... Den er det heller "ingen " som vil ha...Selv er jeg ingen fan av Emmaljunga,syntes de er fæle...
playground princess Skrevet 22. februar 2008 #14 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er ikke i tvil! Skal ha Teutonia Prestige! I en nydelig brunfarge....
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 Jeg hadde quinny til førstemann...men denne gangen har jeg lagt min elsk på teutonia spirit S3..liker best 2007 modellen.. Så jeg håper den blir å oppdrive i mai når jeg skal ut å handle vogn...
Nanna:-D Skrevet 22. februar 2008 #16 Skrevet 22. februar 2008 Vi har kjøpt spiriten vi.. I den fine mørke brune fargen. Er kjempeforelska!! Gleder meg som en unge til å hente den!! Har kjøpt hardbagen til vi da... Fordelene jeg ser ved den er at den er liten når man legger den sammen. Man kan ha sittedelen både framover og bakover. Den er grei i vekt. Og den er bare sånn som jeg vil ha en vogn.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå