semma Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Dette er mitt 3.svangerskap og svært ulikt de andre har jeg hatt masse kynnere hele veien. Mente å lese et sted at dette kan hjelpe oss til å raskt komme i fødsel..? Noen som vet?
Tuppenmed4barn Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Jeg hadde veldig mye kynnere og mye maserier på slutten med nr tre og når fødselen først startet gikk det veldig fort synes jeg. Spent på hvordan det går nå med nr 4...
morijuni Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Dette lurer jeg også på. Dytter denne opp.. Dette er mitt første svangerskap og jeg er 25 uker på veg. Har hatt kynnere siden ca uke 20. De kommer ikke regelmessig (alltid minimun 30 min mellom to stk) men til sammen her jeg sikkert 15 sammentrekninger i løpet av døgnet. Har slått meg til ro med at det er lite å gjøre med, men er sjansene for en "berde" fødsel større?
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 hm...da må jo tøtta mi komme i rakettfart da!!!!....har hatt kynnere fra jeg var noen få uker på vei,& nå har jeg de konstant ...vonde er de oxo...Men,visst de hjelper til med & få en rask fødsel,ja da skal de bare fortsette syns jeg ) hehehe
tudeluuu Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Jeg hadde veldig mye kynnere med nr 2. Var masse omtrent hver dag, og jeg vil til tider si at de kvalifiserte for å være maserier, for de var vonde. Fødselen ble igangsatt noen dager over termin, og etter klyx startet riene, og etter 2,5 timer var ungen ute.. er bare kjempegla for at jeg var på sykehuset. hadde ikke orket tanken på å flytte på meg i løpet av den seansen der.. Dersom det blir en til får jeg ikke lov til å vente spesielt lenge med å dra inn til sykehuset, hilsen JM!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Tror ikke det. Hadde mye kynere første gangen og fødselen tok 2,5 døgn. Har mye denne gangen også og regner med det går litt fortere, men bare på grunn av at dette er nr.2.
***Trebarnsmor i april*** Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Som alt mulig annet, er dette sikkert også individuelt. Jeg var ikke plaget med kynnere i mine to første svangerskap, og hadde fødsler på heholdsvis 5 og 1,5 timer. I dette svangerskapet har jeg hatt kynnere siden jeg var omtrent halvveis, og jeg krysser fingrene for en rask fødsel denne gangen også. 1,5 timer var forøvrig litt vel raskt, men sånn midt i mellom et sted hadde vært perfekt )
Phantom´ Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Kan nok variere som med alt annet, jeg har hatt mye kynnere hele veien i mine 3 svangerskap, og har hatt raske fødsler. Men det som kan være et pluss med å ha hatt mye kynnere er at livmoren er godt trent (er jo en stor muskel) slik a den raskt trekker seg sammen etter fødselen. I alle fall fikk jeg beskjed om det på sykehuset etter fødsel da livmoren var redusert til en appelsin i størrelse 2 døgn etter fødsel. Hadde noen sinnsyke etterrier (vondt som rakkern) men det gikk utrolig fort med sammentrekningen. KOm derfor inn i mine egne bukser bare få dager etter fødsel. Og det var jo litt stas!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Er også spent på denne fødselen. Blitt kuret med de to første og det har gått kjapt. Nå har jeg ca tre uker til termin og går med kynnere hele dagen + at det er 2-3 cm åpning. PLEASE må du komme ut snart lille venn, mamma er lei nå!
En Prins + Prinsesse Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 jeg hadde nesten ikke kynnere, å hadde en rask fødsel!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 Tror ikke det. Hadde masse kynnere sist og fødselen startet aldri. Ble satt igang 16 dager over termin, og fødte 2,5 døgn etter. Det var med modningspiller, de tok vannet og jeg lå med drypp hele fødselen.... Mulig det er litt spes siden den ikke startet da....
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 Jeg hadde sinnsykt med kynnere med nr 1, men fødselen varte i over 40 timer....
junemerethe Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har hatt masse kynnere ca fra uke 20. legen sa at det kan bidra til en raskere og bedre fødsel fordi en kynner er livmoren som strammer seg og siden livmor er en muskel så trener den og blir sterk ved hver kynner,er jo naturlig å tro at fødsel går bedre da.når muskelen er topp trent,det mente hun ihvertfall.en liten og god trøst!!!!!
3-snart4-barnsmamma Skrevet 22. februar 2008 #14 Skrevet 22. februar 2008 Stemmer IKKE med mine erfaringer!
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 Stemte med meg på førstemann. Gikk bare 3 1/2 time fra vi var inne på fødestua og til gutten vår var ute. (7 timer fra vannet gikk) Veldig mye kynnere of maserier denne gangen også, så håper det blir noe lignende
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 23. februar 2008 #16 Skrevet 23. februar 2008 Stemte for meg også... masse kynnere, og fødselen med 1.mann tok 5 timer. Måtte ha drypp de siste 3 cm da.. pga en kant som ikke ville trekke seg tilbake... DET var vondt det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå