Gå til innhold

kjeder meg, hvilken hunderase har du?

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Hadde svensk lapphund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor i alle dager gir ikke folk pelsen sin en abortsprøyte når de skjønner at de får mikser som stafff/rottweiler? Herrejesus. Jeg hater at rasen min må bli dratt inn i alle slags mikser og ender opp utvasket og blandet i alle slags løsbikkjer rundt om kring!

Og til deg som skal lage valper for å tjene penger, noen burde gi deg en sprøyte også.

Utenom det så har jeg 2 staffordshire bull terriere.

Skrevet

Er ikke noe dårligere hund fordi hun er mixet av disse ¨vel... eller synes du det er bedre med golden/bc blanding..

Skrevet

Jeg synes at alle mix-raser suger! Jeg misliker at folk blander raser uansett hva det er de blander. Jeg er kanskje over gjennomsnittlig engasjert i hva folk gjør med staffordshirene sine pga at jeg har samme rase, og det irriterer meg grønn at folk ikke kan holde seg for god til å la rasen blandes i alt mulig rart. Det er useriøst. Jeg hater useriøse oppdrettere eller hundeeiere.

Skrevet

Har ein beagel no, hannhund på 2 år. Ein skikkelig mammagutt.

Me skulle få oss ein New foundlandshund, men så vart eg gravid og det vart utsatt. Om nokre år skal me kjøpe to nuffer. Samboer har og veldig lyst på ein grand danois, men me veit for lite om rasen enda så me har ikkje bestemt oss.

Skrevet

3 år gammel Berner Sennen-tispe her! :o)

Skrevet

Boxer har vi, hadde en amstaff også, men han er ikke her mere:(

Skrevet

Har en blandingshund.Er 8 raser i den og det er:

dalmatiner

husky

schæfer

tervueren

rottweiler

dobberman

grønlandshund

engelsksetter.

Skrevet

En svart dverg schnauzer :)

Skrevet

Har en blanding mellom presa canario, bullmastiff og litt rottweiler. hun er super fin:) å fantastisk gemytt!

Noe så lattelig som å ha fordommer mot blandigshunder...stakkarslig.

Skrevet

Latterlig? Og hva er latterlig med det? Det er ganske mye mer latterlig og ta 3 raser som har dårlig rykte fra før og lage en godt sammesurret rase, slik at om hunden din skulle skade noen så hadde alle 3 rasene fått skylden!

Folk som har store og utsatte raser er de som må gå forran med et godt eksempel. Og det er det vist få her som gjør...

Skrevet

Schæfer tispe :)

Skrevet

skikkelig gatemix. er vel noe sånt som labrador, retriever, berner sennen, schæfer, rottweiler, dobbermann, vorsther og schnauzer.

Skrevet

Nå er det vel ikke sånn at alle blandinger skjer med viten og vilje fra eiere... Ja det er uansvarlig, men da er hvertfall bra at disse mix valpene får gode trygge hjem.

Folk som med viten og vilje blander spesifikke raser for å få de "lovlige" har jeg ingen til til overs for.

Jeg har to Staffordshire bull terriere

Skrevet

Ja, de kan godt få et godt og trygt hjem. Og komme ferdig kastrert/serilisert til eieren sin. Det gjør de ikke vettu, og disse flotte nye hjemmene synes det er så flott å avle videre på den fine flotte hunden og har ingen, og da mener jeg ingen anelse om evt skader/sykdommer evt kommende valpekull har.

evt. kan de få en abortstprøyte når eier skjønner at kullet er på vei....

At folk blander inn rottweiler, bullmastiff osv i staffer nå om dagen er jo en selvfølgelighet. Da de vil ha større hunder en staffen, som er lovlig og som ligner på amstaffen. Tragisk.

Skrevet

Men nå er ikke de abortsprøytene noe vetriærene anbefaler lengre da, ihvertfall ikke her..

Amstaffen våres parret boxeren våres ved et uhell, men vi tok de bort, men fikk da beskjed av vetrinærene at abortsprøytene anbefales ikke lengre!

Skrevet

Flott gjort av dere!

Vel, da får de få en sprøyte når de kommer ut. Sukk. Jeg vet at jeg høres kynisk og kald ut, men jeg gjør det meste for å beholde rasen min lovlig!

Skrevet

Jeg vil nok tro at de som blander med disse spesifikke rasene (staff, amstaff, pit osv) ikke akkurat er spesielt uskyldige i paringene og de er nok dessverre gjort med vilje. Disse menneskene brurde rett og slett fått noe hardt i hode... Men jeg har ikke hjerte til å si at disse kullene skal avlives... men som du sier de burde vært kastrert/sterilisert.

I stede for å avle staffen inn i andre raser finnes det jo andre raser som er lovlige... og man ser jo at for eks. amerikansk bulldog har fått en større popularitet i norge. Bare synd den ikke er annerkjent av nkk som rase i norge, man kan jo ikke stille i eksteriør.

Skrevet

Sant, sant!

Am. bulldog er så fine! Så en i oslo her om dagen og ble helt mo i knærne. hehe. Tenk å få kose snute med en sånn en daaaah! <3 Nkk holder tilbake på helt feil område. Jeg blir sprø av de! Å være godkjent i nkk og ha en spesifik standard hjelper rasen mye mer en å stenge den ute. grr.

Skrevet

en 11 år gammel golden retriver gutt. (lys)

Skrevet

Jeg har ikke noe hund enda.. men vi har så lyst på en jack russel!!!Om et år kanskje :)

Skrevet

Åååå jeg kjenner to stk... en fantastisk søt tispe og en kraft plugg av en hanne. De er så majestetiske å se på når de står litt buffet opp.

Men ikke så alfor glad i andre hunder av sammekjønn nei, men det er jo vi som staffe eiere vant med.

Om tispa får lov så rund slikker hun deg og alle som kommer innen for porten hennes.

Skrevet

hehe.. ja tispa mi er ikke noe glad i andre tisper, så det er jeg ganske vandt med ja.

åhhhhh! vil ha am.bulldog kyss! hehe

Skrevet

å har vi mer enn nok med våre to hjemme boende og to borteboende staffer.... meeeeeen en gang i fremtiden skal vi ha en am. bulldog tispe!! Bare krysser fingrene for at ingen forbud kommer... på noen flere hunderaser. (bortsett fra ulvehybridene som jeg ikke er fan av...:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...