Gå til innhold

HODEPINE :(

netto86__ Stolt mamma :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Noen andre her som sliter med hodepine??

Eg har så ildt, orker ingenting, det eneste som hjelper er å sove, men kan jo ikkje det heile dagen..

Går 50% sykemeldt allerede, er bare i uke 15. Men no har eg vert heime i 4dager.. Var hos fysioterapaut i går, skal prøve å se om det hjelper. Men føler meg mykje stivere i dag. Jobber som elektrikker så har jo en jobb der eg er mykje aktiv..

Noen som har gode råd?? Er lei av å ikkje ha overskudd til noe, er irriterende for både meg og han :(

Klem fra en trøtt og sliten førstegangs mamma..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som hjelper for meg foruten paracet er :

- masse vann, er veldig nøye med å få i meg minst 3ltr pr dag

- har lagd en varmepute av en strømpe som jeg har fylt med grøtris som jeg varmer i microen, legger den på skulderene. Lindrer godt når hodepinen kommer av stive skuldrer.

- når jeg hviler passer jeg på at jeg har det helt mørkt, har gjerne noe over øynene.

Ofte kan hodepine i svangerskapet ha noe med synsendringer, så det er viktig å hvile øynene.

God bedring:)

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Hodepine er et kjent fenomen her i gården også. Jeg har ikke funnet så mye som hjelper enda.. Har opprinnelig migrene, men kan ikke ta de medisinene jeg normat tar mot migrenen nå. Jeg drikker masse, rundt to - tre liter hver dag. Spiser relgelmessig og har en jevn søvnrytme. Lett trening (som å gå tur) kan også virke forebyggende.

Kort fortalt så er et regelmessig liv, hva angår kosthold/trening/søvn/drikke, den beste medisinen mot hodepine. Det kan også hjelpe med varme og massasje =)

God bedring =)

Skrevet

Ja, det er kjent her. Synes nesten jeg har hatt en omgang med hodepine hver eneste dag siste 3 ukene. Er 17+5 dager nå. Jeg har blitt flink til å drikke mye, men det hjelper ikke alltid. Kjenner det kommer når jeg har stresset og gjerne på ettermiddag/kveld og mer sjeldent på dagtid. For meg hjelper det å sove litt eller bare lukke øynene. Tar paracet innimellom også.

Skrevet

Hei!

Jeg sliter også en del med hodepine. Faktisk, så har jeg det akkurat nå og ligger i sofaen og prøver å roe ned kroppen. Det pleier å gå over etter at jeg slapper av litt. Lag en god kaffe og spis noe søtt, det hjelper meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...