Gå til innhold

Min opplevelse da vi giftet oss...ang brudepike

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg og mannen min skulle gifte oss, skulle vi ha et kirkebryllup. Men det skulle være helt enkelt.

Mannen min ville ikke ha brudepiker eller brudesvenner, så det bestemte vi oss for å ikke ha.

Tre dager før bryllupet fikk vi en telefon fra søsteren til mannen min, som i ren fortvilelse fortalte oss noe hun plutselig hadde fått greie på.

Det var at eksen til mannen min hadde blitt irritert over at vi ikke skulle ha datteren som brudepike (Stedatteren min), og i sinne hadde hun kjøpt brudepikekjole, bestilt frisørtime og brudepikebukett til jenta.

Vi ble helt sjokkert, og mannen min ble dritforbannet på eksen. Han ringte henne og spurte om dette var tilfelle. Det var det. Han gav klar beskjed om at jenta skulle leveres til foreldrene hans bryllupsdagen, og at de skulle fikse klær til henne. OG vi skulle fortsatt ikke ha brudepike. (Og spesielt ikke ei jente som var så stor som 9 år). Alle rundt oss reagerte også kraftig på at hun i det hele tatt hadde tenkt tanken på å blande seg inn slik. De var helt sjokket de også. Heldigvis hadde søsteren vett nok til å fortelle dette til oss.

Da bryllupet var, hadde jenta på seg en fin, men enkel kjole, og hun hadde fint satt opp håret (helt enkelt, men elegant). Hun satt nede på kirkebenkene sammen med fellesbarnet vårt (som da var rundt 1 år), og besteforeldrene. Da mannen min og jeg gikk ned kirkegulvet sammen etter at vi var viet, tok vi begge barna med oss nedover(han bar sønnen vår på armen, og jeg leide stedatteren min i hånden)...som en samlet familie. (Det var slik vi ville ha det, og slik vi hadde planlagt det).

Poenget mitt er at når noen gifter seg, så er det deres dag, og ingen har noe med hvordan brudeparet velger å gjøre ting denne dagen. Det er rett og slett freidig av andre å blande seg inn på noen som helst måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner at du sikter til den andre tråden her og jeg mener fortsatt at forskjellsbehandling av barn er en UTING. Dere skulle ikke ha noen i det hele tatt så a blir det noe annet men når man bare skal han noen?? nope, dårlig gjordt. :)

Skrevet

>Siktet egentlig ikke til noen annen tråd jeg. Den andre tråden fikk meg bare til å komme på min egen historie, og ville dermed fortelle den. Kanskje høre hva andre synes om min historie.

Når det gjelder den andre tråden, så mener jeg at en ikke skal utelate et barn, men dersom hun hadde flere nieser/nevøer som ikke skulle være, så er det noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...