Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Noen av oss sliter litt med økonomien, v're det alenemødre, par med en lønning, studenter o.l. Skal vi starte en tråd med gode sparetips. Slik at med litt sparing kan vi ha litt penger til gode, til vanskelige måneder. min egen sparetips: * hver lønning, setter jeg penger som er igjen fra forrige lønning, inn på sparekonto, selv om det enkelte måneder kun er 200-300 kr. På den måten starter jeg hver måned på "scratch" Det har gitt meg et par tusen lapper ekstra den måneden jeg har mest regninger ( f.eks. feb/mars ).
nicknavn Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Her er mine råd. Ikke bruke engangskluter/ våtservietter. Slutte med bleiebøtte, koster en del i lengden når posene skal kjøpes inn. Handle matvarer en gang i uken. Slå av/ ned på strømmen. Bruke tørketrommel minst mulig. Bytte lys pærer til spare pærer. Bruke sparedusj. Kutte ned på ferdigmat/ hentemat og resturant besøk.
Sjefsmegga Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Vi har egentlig god økonomi, men siden vi pusser op en eldre enebolig så må vi spare det som kan spares og bruke det på huset. Vi gjør det samme som HI, det som er igjen settes inn på en sparekonto, veldig lur sparemåte. Ellers så handler vi 2 ganger i uka, en storhandel og en der vi kun kjøper frukt, grønt, melk og brød. Plenlegger middager slik at vi får brukt eventuelle rester osv og vi har blitt flinkere til å beregne mengde mat. Betaler strøm, tv, studielån, forsikringer osv hver mnd og setter av litt til veiavgift og kommunaleavgifter.
radio Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 * Handle inn mat en gang i uka. Man handler gjerne litt ekstra hver gang man er på butikken, like greit å begrense antall ganger man er der.
Noensomvetmontro Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Handle klær på salg. Det gjelder å følge med. For et par uker siden hadde HM nettbutikken halv pris av salgspris. Fikk handlet masse bukser og gensere til jentene som de skal bruke neste høst/vinter til en helt latterlig billig penge.
Piken på landet Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Ikke røyke eller drikke alkohol. Det sparer vi mye penger på :-)
Krimp Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 - Handle en gang i uka (som noen allerede har skrevet. ) - Jeg har kjøpestopp, så jeg skal ikke handle klær før 1.juni. (har hatt stopp siden august). Dette funker på flere måter; jeg sparer penger og jeg får brukt klær som ellers ikke ville blitt brukt. Man blir litt kreative av det - Kjøpe bleier på Lidl. - Gå, istedetfor å kjøre bil - Følge med på tilbud i butikker
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har spart penger på å kjøpe klær, når de nå har vært på etterjul salg. Jeg har kjpt flere fine bukser pris pr 50 kr til neste vinter, topper til 30-50 kr, sokker 10 kr, strømper 50-60 kr ( av en eller grunn, finner jeg dem aldri på tilbud ) sommerklær til begge mine kjøpte jeg ifjor høst, da de var på tilbud. Når vi har lyst til å ikke lage mat hjemme, henter vi mat, istedenfor å spise ut. F.eks. kinamat, pizza ol. cola finner man jo billigere hjem. Men vi tar jo tur ut innemellom og da
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Anbefaler Coop bleiene, de kom godt ut i testen i F&B, og de er både billige og har svanemerke. I tillegg er det 10 kr i rabatt på alle bleiepakker på Coop når man er medlem. Da tror jeg vi betaler 29 for en pakke, det er ikke ille når de er miljøvennlige i tillegg!
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Pappa ga meg et godt tips på å få en grei og trygg økonomi. Vi har to banker, en som vi får lønninger inn på og som vi bruker til vanlig. I den andre banken har vi en konto dervi setter inn penger hver måndte til faste utgifter (lån, internett,husleie osv..), denne konton kikker jeg nesten aldri på. Hver måndte nå lønna tikker inn, går automatisk det et trekk til den utgiftskonton. Men det trekkes alltid 400kr mer enn det jeg egentlig trenger, sånn sparer jeg penger uten og tenke på det. Så hver gang jeg får lønn, så veit jeg at husleien, billånet, internetten og forsikringen er betalt uten at jeg har løftet en finger, pluss at jeg har spart meg opp 400kr ekstra den måndten. og regningene blir betalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå