LilleVackreAnna Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er nå i uke 5. Var kvalm da jeg våkna og kasta opp tirsdag og onsdag, men merka ingenting i går og i dag. Er jo ikke det at jeg på død&liv vil kaste opp;) men tenkte jo at det var et godt tegn da!
Tirilmor82 Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har vært kvalm i halvannen-to uker nå, og det varierer litt fra dag til dag. I går var jeg bare kvalm, men kastet ikke opp. Mens i dag tidlig kastet jeg opp nesten med en gang jeg våknet, og er like kvalm igjen. Og en dag kjente jeg ikke noe i det hele tatt! Tror det varierer litt med hvor travel jeg er, for merker at det blir bedre når jeg tar det heeeeelt med ro!
bebi-i-magen Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 jeg var kvalm og spydde vær dag opp til 6 ganger,og holdt på sånn fram til uke 13-14.prøv o g drikk epplemos på flaske,den hjelper faktisk på kvalmen:) er en tur innom fra andre trimester:)
babygullz <3 vilde Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 d varierer litt...hos meg kommer kvalmen mest om kvelden, når jeg er trett og sulten... d hjelper med iskald eplejuice+isbiter... noen dager ligger jeg hele dagen, andre ikke..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 hos meg varierer det veldig. hadde ikke et snev av kvalme før jeg var ca 8 uker på vei, men dette var bare til jeg fikk i meg noe frukt eller noe lett, så kunne jeg spise godt etter det. nå er jeg faktisk litt kvalm om kvelden, men ikke så mye, bare litt i ny og ne.. men er veldig trøtt da, så nattesøvnen er nesten i koma;) hehe. jeg kasta opp for første gang denne uka. men bare en gang, da ville ikke frokosten holde seg nede. idag er jeg 10+5.
Värn Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er i uke 6. Kvalmen begynte for ca en uke siden og har variert veldig. Det er verst om morgenen og blir bedre til lunsj. Har ikke kastet opp noen gang :-) men det kanskje kommer. En dag blev kvalmen bedre av å trene, en annen dag blev den mye verre av trening. Dessuten virker det bli verre de dager jeg er sliten eller har sovet dårlig.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Det går veldig opp og ned her. Hvis jeg spiser regelmessig så blir jeg ikke så kvalm.
mama73 m/tre søte små Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Det er veldig opp og ned. Har vært mer eller mindre kvalm siden uke 6 (og går inn i min 12.uke imorgen). Noen dager er helt pyton, og plutselig kan jeg ha 2-3 dager som er helt kvalmefrie. Sånn har det vært hele tiden, og er det fortsatt. Har nå anskaffet med sea band, men er litt usikker på om de virker. Vet ikke om jeg treffer riktig punkt..,men leser jo at dette hjelper for mange da!
LilleVackreAnna Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2008 Ja, jeg begynner å skjønne at dette kan variere litt! Er stort sett om morran jeg er kvalm, av og til litt på kvelden, men har aldri kasta opp da. Om morran har jeg funnet ut at det er når jeg kjenner lukta av mat jeg begynner å brekke meg og kaste opp! Er skikkelig sulten og har lyst på mat, men når jeg kommer ned på kjøkkenet og kjenner matlukt er det bare å løpe på badet igjen:) Etter jeg har kasta opp er jeg sulten igjen. Snåle greier?!? I morra skal jeg teste ut å drikke litt juice og kanskje spise en kjeks før jeg står opp. Kommer tilbake med flere konklusjoner etter hvert! Må forske litt på dette;)
AO3 Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Kvalmen min går veldig i bølger, og kan vare til godt ut på ettermiddagen. Heldigvis er den ikke så ille at jeg kaster opp, da. Har prøvd å bare drikke cola og spise salte kjeks på morgenen, og det hjelper veldig. Blir det ikke verre enn det er nå, skal jeg ikke klage. Tok to vitamintabletter og to omega 3-kapsler kl 06 i går før jeg dro på jobb - det var IKKE lurt, da holdt det på å gå ille. Nå har jeg begynt å ta dem om kvelden.
AO3 Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Jeg er forresten i uke 7 (eller uke 6, har en høyst uviss termin). Går over til uke 8/7 i morgen. Kvalmen kom på tirsdag for min del, og den har vært sterkere for hver dag bortsett fra hittil i dag.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Har vært forskåna for kvalme inntil nå, men merker at den begynner å komme snikende :S Uggen med en gang jeg nærmer meg å være sulten. Dvs at jeg merker at jeg er kvalm og så blir jeg sulten. Da er det jo veeeldig fristende å spise!! Men det hjelper å spise da... Håper jeg slipper unna å kaste opp, det er det verste jeg vet!!! Enn så lenge er det bare som litt sånn snikende fyllesyke (er 7+0 i dag)
Lillehjertet2 Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Tror alle tenker at kvalmen er et godt tegn, det er liksom det man får høre. Men det er jo mange som føder friske og raske barn uten å ha vært kvalm, eller bare vært litt i starten.... Selv er jeg 10+5 i dag og har vært kvalm i et par uker nå... likt hver dag for meg, jeg kaster ikke opp, men er jevnt kvalm gjennom hele dagen egentlig..og værst er det om jeg blir skikkelig sulten- så her må man ha noe i veska hele tiden ja...redningen er de ferdig påsmurte kremost-knekkebrødene fra wasa..fullkorn...perfekte mot sulten og kvalmen...Ellers blir jeg bedre når jeg trener, selv om det kan være et ork å komme seg avgårde, blir det alltid bedre når jeg er i gang.
Hønemor30 Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Det er nok helt normalt å være kvalm, med førstemann kom kvalmen rundt uke 10, nå er jeg snart i uke 9 og har vært kvalm i flere uker. Noen dager er bedre enn andre, kaster ikke opp så ofte men er veldig ofte kvalm og uvel hele dagen, hvis jeg først våkner å er kvalm. Men vi får holde ut, det er det helt klart verdt :-) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå