Gå til innhold

Når og hvor gikk vannet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt nyskjerrig. Begynner å bli litt bekymret for at det skal gå mens jeg er ute blant folk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har jeg og tenkt jeg skal spørre om.....

Skrevet

Det gikk aldri. Jordmor tok det da jeg var i gang med fødselen for å få bedre gang på riene ( og det var da jeg fikk epidural, for sterkere rier enn det jeg allerede hadde følte jeg ikke at jeg makta...)

Skrevet

Vannet gikk ikke på meg heller sist. Ble tatt med ei stor heklenål og dermed var "helvete" i gang, hehe.

Jeg har også bekymret meg litt for at det skal gå på et skikkelig upassende tidspunkt, hihi, men den tid, den sorg :-)

Skrevet

stikker dem bare en nål opp??

Skrevet

Hos meg begynte det å "piple" ut på formiddagen. Jeg var ikke helt forberedt, og manglet enda en del ting. Dro på Lindex for å kjøpr truser osv, og da jeg stod i køen der, begynte det å renne skikkelig! Tror det er sjelden at det sier "splæsj", så tror nok ikke det er sånn at folk nødvendigvis merker det rundt deg. Kommer normalt litt og litt........

Skrevet

Ønsker flere svar fra dere hvor fødselen startet med vannavgang :-)

HI

Skrevet

Nr 1. Hjemme i senga

Nr 2 Under siste pressrie. Rett før jordmor skulle inn og "ta det"

Skrevet

på min tredje fødsel gikk vannet hjemme i sofaen..skal love deg at d fosset ut hehe..på de andre fødslene tok de vannet på sykehuset..spennende å se hva som skjer denne gangen...håper jo ikke d går mens jg er på butikken eller noe hehe..flaut!

Skrevet

Kl 06.00 hjemme i senga. Det gikk med ett splesj og jeg var glad jeg hadde lakt ett tisselaken i senga. Hvis jeg ikke hadde gjort det måtte jeg kjøpt ny madrass. Riene starter 15 min etter vannavgang.

Skrevet

nr 1: på sykehuset

nr 2: hjemme på toalettet, heldigvis..

Skrevet

Hjemme i sengen kl 06.00. kom ikke så mye.. og tror slimproppen gikk samtidig. Rant sakte men sikkert hele veien til sykehuset og fortsatte slik under hele fødselen. :) og resten "splashet" ut når lillemann kom ut! :)

Skrevet

Stemoren min var på butikken når vannet hennes gikk, var helt gjennomvåt og alene! håper ikke noe slikt skjer med meg... så flaut da..

Skrevet

Vannet gikk i senga, midt på natta, 4 uker før termin. Jeg våknet av det, og jeg sverger - det smalt!

Skrevet

Litt flaut ja!! he he he=)

Mitt ble tatt av jm under fødtselen!

Skrevet

Med førstemann gikk vannet i middagsbordet. Spiste sen middag med mannen min da vi begge to plutselig hørte en lyd fra magen min. Da visste jeg at det må være at vannet går, hadde hørt før at det kan skje med lyd. Mannen min rakk å hente de største håndklærne i huset og de ble gjennomvåte. 4 timer senere var barnet ute.

Med andremann så jeg aldri noe fostervann, hadde vannfødsel som startet med riene og jeg kom inn i badekar ca 1,5 timer før barnet var ute. Vannet måtte jo komme i badekar da...

Skrevet

på første mann våknet jeg av at noe sprakk inni meg og gikk da på do og fikk akkurat satt meg ned og da gikk vannet.

hadde det nøyaktig slik med nr 2 også.

så jeg er spent hvordan det blir denne gang.

jeg har hatt to HELT like fødsler

Skrevet

det flommet vel mer enn det gikk... =0) (klarte ikke dy meg)

Mitt ble tatt av JM på sykehuset for jeg fikk pressrier,hadde full åpning, og vannet var fortsatt inntakt

Skrevet

er ikke akkurat en nål... er en slags pinn med en liten hake i enden. De fører den inn, og stikker hull .. så kan vel egentlig si de stikker en nål oppi ja...

Skrevet

Hadde det på akkuratnsamme måte som "venter mai baby". Våknet også av at noe som sprakk inni meg og løp på do, kom bare noen dråper i trusa før jeg fikk satt meg på do.

Ringte føden og fikk beskjed om å ta på meg et bind(!) og komme, hodet var ikke helt festet enda. La heldigvis en søplesekk i bilsetet på vei til føden og det var bra siden det bare rant og rant. Når vi kom frem kunne mannen min helle masse fostervann ut av søplesekken. Glad jeg kom inn kl 02.30 på natta med lite mennesker der, for gikk å vassa i fostervann helt ned i skoene!!! Tror jeg skal holde meg innenfor husets 4 vegger de tre siste ukene denne gangen...... Det bindet tror jeg forresten jeg kunne ha droppet :D

Skrevet

Men seriøst, det må jo se utrolig corny ut hvis man spurter inn på føden med den fossen. Ikke at man er den første som har gjort det sikkert, men løper dere bare inn mens det renner ut da? Hva skjer da? Hihi... Bare kikker innom fra 2. tri.. :)

Skrevet

På sykehuset begge gangene.

Under første fødsel var jordmor fremme med heklenålen,

mens det under andre fødsel skjedde helt av seg selv.

Fire minutter senere var fødselen over.

Blir litt skremt med tanke på at dette kan skje hvor som helst,

mest fordi jeg er redd for at fødselen da virkelig nærmer seg slutten.

Det kan ikke være videre morsomt å føde i butikken,

eller på jobb, for den saks skyld... :o\

Kroppen vil vel i de fleste tilfeller gi et signal eller to når fødselen nærmer seg.

Skrevet

Vannet gikk 4 uker før termin, dvs jeg var fortsatt i jobb. Men jeg var taktisk nok til å vente til lørdag morgen. Var på jobb på fredag, på torsdagen i et stort møte hele dagen med masse kjente og ukjente mennesker. Jeg er SÅ glad for at det ikke skjedde da. "Ja, det var hun som ..."

Vannet gikk ikke forresten, det FOSSET ut! ORdentlig plask. Rett etter jeg sto opp. Og det var et knepp først og så kom det. Samboer måtte hente vaskebøtta...

Jeg er litt redd for at det samme skjer igjen da, men ute... Aj, aj.

Kan jo ikke sitte inne de siste ukene heller!

Skrevet

Huff, hvordan kommer man seg til sykehuset hvis vannet fosser? Ikke så poppis hos taxisjåførene vil jeg tro. Og det må da ødelegge bilseter og alt??

Skrevet

1.mann- ble tatt på sykehuset

2.mann- et knas i underlivet og vannet fosset ut kl00.30 hjemme i senga. Glad det var på natta, vann som randt og intense rier når vi ankom sykehuset. Litt av et syn tenker jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...