Gå til innhold

Hjelp meg!! (litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hvem jeg kan ta kontakt med! Min ex mann er en veldig snill og skikkelig mann. Da vi dro i fra hverandre fant han seg en ung ikke så skikkelig ny kjæreste. De ble gravide nesten med en gang og fikk en sønn. De dro fra hverandre, han blei sammen med en nydelig jente, men og det var masse problemer med den gale mammaen til sønnen. (henger dere med?) Mammaen til sønnen hans rotet seg bort i dop, fant seg en mann som det bare var bråk med og til slutt ente det hele med at moren til sønnens mamma meldte henne til barnevernet.

Da valgte min ex å gå tilbake til henne og dumpe den nye kjæresten sin. Det er mye festing og surr der oppe nå. Og jeg føler ikke for å sende vår datter dit. Barnevernet og dop er liksom to ting jeg ikke vil min jente skal havne oppi. MEN pappaen hennes er en ortentlig mann. Og hun har det bra med han. I går fikk jeg melding av en kompis av min ex som sa han trudde jenta gikk på dop enda, og at han tenkte på jenta mi. Denne helgen skal hun egentlig dit igjen, men jeg vet rett å slett ikke!!! Jeg mener hun må få være med pappaen sin, men ikke om det bare er bråk der. Jeg merker det på henne at hun har det bra hos pappa, og som regel er de mer hos besteforeldrene enn hjemme i helgene! Men når folk begynner å advare med mot denne andre jenta så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har mye kontakt med den andre jenta han dumpet, og hun er like bekymret. Hun skjønner ikke hva som foregår. Men mener min ex er veldig forvirret og deppa.

Hvem kan jeg ta kontakt med, eller snakke med om dette? vil ikke sende jenta fra meg, men hun vil jo til pappaen sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje snakke med familievernkontoret i kommunen din?Di er der til å hjelpe, kanskje di kunne fått til ett møte med dere 2 voksne for å få "luftet" litt??

Skrevet

Jeg ville nok prøvd å snakke med eksen din først. Om det er sånn at han og deres felles datter er mye hos hans foreldre når hun er hos pappa, kan jo det tyde på at han selv føler at det ikke er så lurt å ha henne sammen med sin nye (gamle/"resirkulerte" - unnskyld uttrykket) samboer.

Kanskje føler han noe skyld overfor denne samboeren, siden han gikk fra hun andre (som var fornuftig og hyggelig?) og tilbake til henne fordi han var redd det var hans feil at hun begynte med dop? Dette er selvsagt bare gjetninger fra min side, jeg vet ikke mer enn deg.

Men om det ikke hjelper å snakke med ham ville jeg kontaktet familievernkontoret eller barnevernet. Bv er der også for å hjelpe, du kan presisere at det ikke er en bekymringsmelding du kommer med, men at du trenger gode råd og hjelp. De er fagpersoner.

Kanskje går det også an å lage en avtale om at farens samvær med datteren skal skje hos hans foreldre? Jeg ser at dette ikke er ideelt, men om du føler det er tryggest for jenta? Må jo si jeg tenker litt på gutten (din datters bror) oppe i dette også, men du må jo først og fremst ta vare på datteren din.

Skrevet

Hi her:

Personlig tror både jeg og mange med meg at han gikk tilbake til denne dama pga. lillebror. Jeg har sagt til han mange ganger at jeg liker dårlig at jenta mi er med denne nye (gamle) kjæresten hans, men han beskytter denne jenta så vannvittig. Jeg har hørt (mye rykter her i byen) at mamman til lillebror har sagt at hun hater jenta mi til venninene sine. Dette mener min ex er feil. Det blir ord mot ord hele veien. Han påstår at de ikke er inn under barnevernet lenger og at alt er okei. Men dette får jo ikke jeg sjekket opp. I den perioden de var inn under barnevernet fikk ikke jenta mi lov å opp dit av meg. Jeg sa at han gjerne måtte komme å hente henne, men at de da fikk være hos besteforeldrene. (noe han valgte å ikke gjøre, han droppet heller å ha henne) Hun begynte ikke med dop fordi min ex dro fra henne. Han dro fordi hun var mye utro. Han møtte en fantastisk jente like etterpå, som virkelig tok seg av jenta mi... Jeg kan ikke fatte at han dro fra henne for å gå tilbake til alle de problemene. men det er ikke noe jeg må henge meg opp i. Jeg må finne ut hva jeg skal gjøre som er best for jenta mi... Dette er så sinnsykt vannskelig.

Skrevet

Jeg er selv stemor og vet at far til jenta vi har beskytter henne over alt!!!

Hun går først, uansett! Det jeg mener er at du sier han er en god far og har kanskje vett til å gjøre det samme. Jeg får ikke lov til å blande meg i noe og hvis jeg gjør det får jeg høre meg. Jeg skjønner at du må gjøre noe og er enig med alle råd du får av andre. Men dette kan også styrke deres forhold(til din ex og dama hans)...Tenk litt over det og snakk med far først..Det høres ut som det kan gå over av seg selv, bare du gir det litt tid. Om din datter har "råd" til dette, mht den nye(gamle) jenta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...