Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 kommer fra legen nå. er i uke 28, blodtrykket mitt måtte han måle ett par ganger for det hadde synki litt, har ikke gått opp siden sist kontroll 5 uker siden, urin prøven viser til at jeg har både sukker og protein i urinen... hva betyr det, de sa det ikke var noe å bekymre seg for, men måtte tilbake ditt på mandag første time for å ta noe glykosetest... det varte i 2 timer. så tilbake på onsdag for svar og vidre vurdering... hjelp--- hva gjør jeg galt..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Du skal utredes for svangerskapsdiabetes. Det er mange som får den diagnosen under svangerskapet, når barnet er ute forsvinner som regel diabetesen av seg selv. Men at du hadde sukker i urinen i dag betyr ikke at du har diabetes, det kan være noe du har spist som påvirket prøven. Det er normalt å ha noe protein i urinen når du er gravid. Det kan skyldes utflod. Man kan ha spor av protein i urinen eller 1+ eller 2+ av proteiner uten at det har noen betydning. Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Hei, jeg har også hatt sukker i urinen ved to kontroller, og protein. Protein er ikke noe å bry seg om, det kan bare være at urinprøven ikke er helt "rein" når du tok prøven. Men sukker i urinen krever en nærmere sjekk av blodsukkeret ditt. Jeg var på legekontoret dagen etter, fastende og tok blodsukker måling, det er får å se om du har fått svangerskapsdiabetes Hos meg var alt i orden etter 2 kontroller hos legen var sukker i urinen borte. Sukker i urinen kan også skje ved at nyrene har blitt overbelastet og ikke greier å absobere alt sukkeret i urinen og derfor gir utslag på urinprøven, overbelastning av nyrene er genske vanlig i et svangerskap ikke noe å bekymre seg for. Er det svangerskapsdiabetes derimot, så får du beskjed av legen hva du skal gjøre og ikke gjøre videre. Det med blodtrykket, så er det for høyt blodtrykk de er mest redd for. Men det er heller ikke idielt hvis det er alt for lavt selvfølgelig, men det virker som du får god oppfølgning da, og det er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå