Gå til innhold

Jeg er i fritt forfall!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle så gjerne sett bedre ut!

Er 31 år og veier nok rundt 5 kilo for mye. Kan ikke skylde på svangerskapet, for de ekstra kiloene jeg la på meg da er borte. Men skulle nok gått ned noen til.

Føler aldri at jeg har tid til å virkelig pleie meg selv, slik jeg gjorde før. Har ei tulle på 10 1/2 mnd, og det meste av tid går til henne. Savner å kunne bruke tid på badet, legge sminke, kle meg pent, og kanskje tilogmed trene. Men de fleste dager hiver jeg bare på meg det første og beste jeg finner, og håret får bare se ut som det gjør. HATER den gamle grå joggebuksa mi!

Kunne selvfølgelig stått opp tidligere, men trenger så sårt de timene søvn jeg får. Mannen drar tidlig på jobb. Har jo snuppa med meg på badet, men det må jo gå rimelig fort da.

Skal til frisøren på tirsdag, og har bestilt meg en haug nye klær, så det er ihvertfall en start!

Hva gjør dere, damer og småbarnsmødre, for å ta vare på dere selv ? Og hvordan får dere tid til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner igjen den følelsen der!! Var alene med gutten min i tillegg så jeg så ut som en dass hele det første året jeg :) Bare det å skulle ta seg en dusj måtte gjøres i racerfart, sminke kunne jeg bare glemme og håret fikk tørke av seg selv - kanskje en strikk i det liksom. Hjelpes...hehe, må ha sett ut! Bra jeg ikke hadde tid til å se meg selv i speilet for ofte ;) Det blir bedre! Frisørbesøk hjelper mye på selvfølelsen og selvsagt nye klær også - bare vent å se!

Skrevet

Jeg trener på elipsemaskin 3-4 ganger i uka + 50 situps de dagene jeg ikke trener. Trener da om kveldene etter ungene har lagt seg.

Pleie av meg selv bedriver jeg på kveldstid av og til. (hårfjerning, filing av føtter, peeling, selvbruning osv... )

Dusjer aldri om morgenen, for det har jeg ikke tid til de ukene jeg er alene med ungene (3,5 og 1,5 år) Men prioriterer heller meg selv enn TV`n om kvelden. Tar 5 min å legge sminke om morgenen, så det gjør jeg hvertfall de dagene jeg skal på skolen.

Skrevet

Har ikke tid=( Har vanligvis 2 små med meg på badet, så vidt jeg får stjele noen stråler i dusjen til meg selv...

Men i dag skal jeg shoppe litt UTEN barn, bare jeg og en venninne. Det har jeg ikke gjort siden 2005, før jeg fikk nr.1!

Trene kan jeg bare glemme, er for det meste alene. Men skulle absolutt slanket meg 10 kg!

Skrevet

hehe..kjenner til det der...du kan jo tenke deg til hvordan det blir med 2 små hjemme...men nå har "prosjekt reisekjerringa" blitt i gang satt her. Starta på tannbleking i går, skal ta meg en tur til frisør over helga, shoppe klær på i morra og ta litt sol :-)

Skrevet

Blir litt inspirert nå!

Å, det høres jo helt fantastisk ut å gå på shopping. Det er lenge siden det! Gå å kikke alene, god tid... Og så kaffe og et ukeblad på en kafè. Må snakke med mannen, og se om vi finner en dag jeg kan dra bort litt.

Skrevet

Å ja...kjenner meg igjen der!!!

Men i går shoppa jeg masse klær til meg selv,og det er jammen deilig og bruke litt på seg selv også!

Så nå skal jeg starte et nytt og bedre liv, prøve å være mer fornøyd med meg selv!!! Jeg har da tross alt klart å lage tre nydelige barn( med litt hjelp da)

Kos deg med frisør timen, kanskje prøver du en helt ny look??

Skrevet

Kanskje det ja! Måtte klippe av meg det meste i sommer, for jeg mista så enormt med hår. Men nå når det nesten til skuldrene igjen. Skal ihvertfall ha en sprek lugg!

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver og vet godt hvordan det føles. Jeg hadde det på akkurat samme måte og syntes aldri jeg fikk noe tid til meg selv. Nesten så jeg ikke hadde noe liv og at jeg bare levde og åndet for mine 2 barn og mannen min, hus og hjem. Men så begynte jeg å sette ned foten og bestemte meg for å bli litt egoist (for det har du lov til). Hvorfor skulle jeg måtte gi avkall på alt det jeg hadde tid til før, bare fordi jeg har fått to barn? Jeg er så heldig å ha en veldig snill og tålmodig mann som er veldig flink til å hjelpe til. Han smører matpakken til barna om morgen, eller som regel kvelden før. Han tar seg av dem om morgenen, slik at jeg kan ta meg en dusj, stelle meg og kle på meg. Så kjører han dem i barnehagen og da får jeg en ekstra halvtime alene før jeg må dra på jobb. Det kaller jeg luksus tid!

Jeg har lært meg å gjøre ting i et raskere tempo og planlegge annerledes enn før og jammen nytter det. Det gjelder å finne ut en løsning med mannen og tenke igjennom hvordan man kan få bittelitt tid til rådighet. Ofte planlegger jeg kvelden før hva jeg skal ha på meg dagen etter og finner frem klær til ungene, slik at vi ikke bruker masse tid på det og pakker sekken deres til de skal i barnehagen.

Du får nyte tida hos frisøren og kose deg med de nye klærne du har bestilt. Lykke til og husk - det er lov å tenke på seg selv også og kreve litt mer egentid. Det har både du, din mann og barnet ditt godt av. Når mor er fornøyd, blir også de andre mer fornøyd :-)

Skrevet

Nemlig! Kjenner jo at humøret ikke er på topp når jeg syns jeg ser ut som en dass. Mannen er superflott, så hvis jeg bare sier at jeg trenger litt tid for meg selv tar han seg av snuppa. Det er bare å GJØRE det!

Skrevet

Kast den grå joggebuksen din:) Ta en kikk gjennom skapet, og ta ut alt du ikke kommer til å bruke mer. Du et det sikkert=:D Så har du bare ok klær igjen, og da kan ingenting slå feil....

Skrevet

Full jobb, 3-åring og hus og venner... Trener etter jobb, hørt om treningssentere med barnepass? Går en tur/løper etter at ungen har lagt seg. Masse tid på kvelden, hun legger seg halv 8-8 og da er det 3-4 timer til jeg selv legger meg. Hva gjør du i de timene....?

Vet ikke hvordan du legger opp dagen din, hva det er som tar så mye tid, men jeg da jeg var i permisjon hadde jeg masse tid til å ta "vare" på meg selv... Når hun er 10-11 måneder bør hun kunne aktiviseres på egenhånd sånn at man får sminket seg i hvert fall...

Hvis mannen din drar tidlig på jobb, kommer han hjem sent? En halvtime på ettermiddagen kan vel han ta seg av jenta mens du pleier deg selv?

Skrevet

Vel, her jeg bor finnes det ikke treningssentre med barnepass. Ikke treningsenter i det hele tatt faktisk! :)

Går tur hver kveld, og det gjør innmari godt. Ellers går kveldene med til husarbeid, klesvask, baking og matlaging, yoga, besøk... Ikke noe problem å fylle de timene på kvelden, nei! Og så hopper jeg gjerne i badekaret før jeg legger meg.

Nå tok jeg meg akkurat litt sammen. Hadde med meg snuppa på badet, med leker. Dusjet, ordnet håret, sminket meg, og kledde på meg skjørt, strømper og en fin topp. Føler meg så mye bedre! Så nå skal vi gå å handle, og så på kafè. !!!!!!

Skrevet

Hvis du ikke rekker den store stellerunden på morgenen, kan du prøve å sette av litt tid på kvelden, eller når barnet ditt sover på dagtid.

Jeg tror vi jenter har litt lett for å tenke at når vi har tid, feks når barna sover, skal vi først gjøre husarbeid, så det ene, så det andre før vi kanskje har tid til stell og trening. Jeg tror det kan være lurt å snu på det.

Når barnet har sovnet på dagen eller kvelden, tren feks 30 minutter foran TVn. Du trenger bare en treningsmatte eller et pledd til å trene på. Litt styrkeøvelser hver dag i tillegg til gåturer med vogna er det eneste som skal til på treningsfronten for at du skal føle deg bedre.

Sørg for at du får tid alene en morgen hver helg til å stelle deg litt ekstra. Da kan mannen din stå opp med barnet mens du får en time for deg selv på badet. Det gjør underverker, spesielt hvis du får gjort det hver uke. Peelingkrem, ansiktsmaske, hårkur, barbering osv. Og mannen vil jo få veldig mye glede av at du bruker tid på deg selv :)

Når du er hos frisøren; bestill allerede da neste time, sånn at du ikke lar det gå for lang tid mellom hver gang du er der.

Og bestem deg for at du ikke sagger rundt i joggebukse, men kler deg hver dag og kanskje også sminker deg. Om du ikke får det til tidlig på morgenen, så kan du gjøre det når barnet ditt tar formiddagsluren.

Eller så får du gjøre badet til et spennende sted for barnet ditt med masse leker, sånn at du kan bruke noen minutter ekstra hver morgen for å føle deg vel.

Man er ikke en dårlig mor selv om man bruker litt tid på å føle seg vel :)

Skrevet

Det handler jo i bunn og grunn om prioriteringer. Jeg synes ikke det er vanskelig å få tid til det jeg ønsker tid til, fordi jeg går inn for å sette av tid til det :-)

Noen morgener går det fort på badet, men da tar jeg igjen det når mannen er hjemme. Jeg trener 3-4 ganger i uken, og det er "hellig" for meg, det skjer ikke at jeg ikke får til færre enn tre ganger.

Jeg har stelt meg hele veien, følte aldri for å se ut som en dass etter fødsel (for da føler man seg jo også deretter....).

Noen ting får man gjøre mens de små sover, andre ting mens mannen er hjemme. Vi er heldig som har familie som gjerne passer et par timer også. Jeg har vært mye hjemme, derfor er det viktig for meg at jeg også setter av tid til meg selv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...