Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Huff har fått bihulebetennelse,og jeg som blir lagt inn til mandag,og skal ta KS til tirsdag,er livredd for at di ikke kan gjøre dette da.. Noen som vet hva jeg kan ta? Pencelintab...brukte di vist ikke lenger,men kan e bruke otrevin nesespray????
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 ring legen eller sykehuset å hør vel :-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Du må aldri medisinere deg selv og ta antibiotika uten å konferere med lege. Spesielt ikke når du er gravid. Ta kontakt med lege og hør og du trenger å bli satt på medisiner. Bruk nesespray og neseskyllekanne som du får kjøpt på apoteket. Ønsker deg god bedring.
lille sprelle Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Ta kontakt med sykehuset! men - sånn for å lindre litt - kjøp nesehorn på apoteteket og skyll med saltvann. Det virker litt meningsløst med en gang når man er helt tett, men etterhvert vil du antagelig oppdage at du kan puste lettere! god bedring!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er i uke 40, og har fått kraffdigørebetennelse, grrrrr e vont.... hørrer mesten ingen ting, med en inntens verk...., feber, og e langt inne i hode mitt og hørrer pppppiiiip..... ( jeg ble satt på pencelintab av legen (Amoxillin), og tar otrevin nesespray for og løse opp.... ( har vore så frisk og fin hele tiden, typisk att sånn kommer nå....( )
magj Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Otrivin er ufarlig. Jeg bruker Rhinox pga tett nese. Har så brukt saltvatn og Mentulatumsalve en periode. Skal jo ikke bruke nesespray i mer enn 10 dager i slengen. Det er heller ikke farlig med penicillin i sv.sk, men de unngår vel kanskje å gi det så langt det er mulig. Ved ørebet er det ikke vanlig å gi penicillin, så kanskje er det sånn med bihulebet også
mamma`n me baby-gutt og jenta Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 jeg sleit mye med det før, og brukte bare saltvannsspray, i den tru at d var best.. men så sa legen at jeg burde bruke otrivin e.l. isteden, for det er viktig å løse opp det som er i nesen, slik at slimet i bihulene kommer seg ned, og ikke lager betennelse!! så bruk spray! seff ikke over det som er anbefalt.. jeg kan bare bruke det 1-2 ganger i døgnet, 2-3 dager i strekk, ellers blir slimhinnene helt rar, begynner å blø osv. og bruk gjerne saltvann i tillegg. og for all del, ring sykehuset, de vet nok hva som burde skje ang keisersnittet.. ser for meg at de ikke blir blid hvis du har visst om dette i mange dager, men møter opp uten å ha gitt beskjed
Frk Påske Overtid Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Hmm, vet ikke hvordan det er i forhold til at du skal ta keisersnitt.... Men jeg hadde bihullbettenelse når jeg var i uke 29, og jeg fikk en svak antibiotikakur av legen, hjalp med en gang... Tok i tillegg 4 paracet i døgnet + saltvannsspray.... Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå